Wat kan je doen als een huisgenoot bewust al jouw post weggooit zonder dat je er iets van gelezen hebt?

Een vriend van me is laatst, vanwege meerdere uit de hand gelopen ruzies met zijn huisgenoot, bij iemand anders ingetrokken totdat hij een nieuwe woning heeft. In de tussentijd is hij een aantal keer naar zijn oude huis gegaan om zijn post op te halen, maar er ligt telkens niks. Dit terwijl hij wel degelijk regelmatig post ontving, alsook verwacht. Het vermoeden is dus groot dat de huisgenoot in kwestie de post achterhoudt/weggooit. Het contact tussen de 2 is volledig voorbij, en als de huisgenoot ernaar gevraagd wordt weet ie zogenaamd van niks. Inmiddels is bij TNT doorgegeven dat het adres gewijzigd is en dat de post daar dus niet meer naar toe gestuurd moet worden, maar de oudere post is dus kwijt. (Hoe) kan er bewezen worden dat de huisgenoot hier achter zit? En kunnen er bepaalde stappen ondernomen worden om de huisgenoot in kwestie aansprakelijk te stellen en zo ja, wat gebeurt er dan mee?

Ter extra informatie: het gaat om belangrijke post, waaronder eventuele aanmaningen van schuldeisers.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je aanmaningen van schuldeisers verwacht bel je die even op en vraagt hoe het ervoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat....(verkeerde knopje ;) )
Ook al is het heel kinderachtig om iemands post weg te gooien, iemand aansprakelijk stellen voor de gevolgen gaat niet lukken.
Zorg zo snel mogelijk dat instanties het nieuwe adres weten en laat het rusten.

Antwoorden (2)

Dat kan waarschijnlijk niet. Misschien kun je een verklaring van de postbode die die wijk bezorgt, of misschien is er een gemeenschappelijke kennis die van deze praktijken op de hoogte is. Probeer toch een constructie te bedenken die het mogelijk maakt om de betreffende schuldeisers toch van de situatie op de hoogte te stellen. Communicatie is de sleutel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de mogelijkheid hebt een extra brievenbus met eigen sleutel neerzetten is misschien een idee