Is er nog iets te doen aan een bolle bodem (naar binnen toe) van mijn koekenpan?

Vind het jammer om hem zomaar weg te gooien. Hij ziet er nog zo goed uit.

14 jaar geleden
in: Wonen
9.5K

Het beste antwoord

mischien even een doek erin leggen en met iets er dan voorzichtig op slaan zodat je hem rechtslaat.

maar het kan wel zijn dat de bodem dan beschadigd. maar mischien werkt het wel.
en anders zou je hem toch al weg gooien dus je kan het altijd proberen
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Die kun je weer proberen recht te buigen... Dat doe je met de hand of met je elleboog... Heel zachtjes beginnen, tot je een beetje bewegen kunt... Je kunt altijd nog terug naar de oude stand van hol... Oefening baart kunst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is moeilijk weer recht te krijgen. Het komt vooral doordat je de pan van het vuur haalt en koud water op de hete pan laat lopen. Dan gaat het kromtrekken. Om het in het vervolg te voorkomen is het beter om de pan eerst rustig af te laten koelen voordat je het afwast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schijn kan bedriegen. Als het een dure koekenpan is, dus met dikke bodem, dan is de kans groot dat de binnenbodem los is komen te staan van de onderbodem. In dat geval kan je de pan weggooien, want de warmte wordt niet meer goed naar binnen geleid.

En als het een goedkope pan is, dan kan je hem ook beter weggooien. Want wat heb je nou aan een goedkope pan waar je midden hoger staat dan de zijkanten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet weggooien.Voor pannekoeken is zo'n bolle bodem perfect,doordat het beslag,vanuit het midden gegoten,mooi naar de buitenkant uitvloeit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat je kunt doen is om een plankje erop te leggen en een paar flinke meppen erop geven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bam Bam !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zéér origineel, Verslikte me zowat in het eten, toen je reactie binnen kwam.
Ik heb ook zo'n pan gehad. Ik heb 'm op een vlakke ondergrond gelegd en hard geduwd in het midden van de bodem. De bult is weg, maar nu heb ik een pan met een bol staande bodem naar buiten. Dat is ook niet alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een gaspan is, maakt het niets uit. Verder is het niet zonde om hem weg te gooien, want het is een slechte kwaliteit geweest. Goeie koekenpannen hebben een gedraaide bodem en die worden niet bol. Tevens geeft het aan, dat jij een slordige kok bent, want een bodem gaat - vooral bij gas - bol staan, als je hem oververhit of hem snel afkoelt. Koop een nieuwe pan maar ga er niet met een hamer op rammen of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de volgende keer omdraaien als je een mep geef
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bakt zo lastig ,ik zou hem weggooien en een andere kopen . Mocht je het te duur vinden in de kringloopwinkel of rommelmarkten kan je vast een andere aanschaffen.