Wat is de naam van deze kamerplant?

Zie foto's.
Deze plant heb ik al heel erg lang en ik kan me herinneren dat zo'n 4-5 jaar geleden de plant een prachtige bloem op een steel had staan. Daarna nooit meer gebloeid.

Weet iemand de naam van deze kamerplant?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij staat te donker, de bladeren moeten veel korter en breder zijn, daarom bloeit hij niet meer.
En hij moet een rusttijd hebben om te kunnen bloeien.

Antwoorden (2)

Volgens mij is het een clivia. Er zou een oranje bloem in horen te bloeien.

https://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=clivia&ie=UTF-8&oe=UTF-8&redir_esc=&ei=zZLqUO7sKe3L0AXJ9oCwAg
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is em ja! Thanks!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hoor, tissum. +
Ivana
11 jaar geleden
Zo'n plant uit het begin van ons trouwen (45 jaar geleden). Samen met de Sanseveria was dat een must en hoorde bij je 'uitzet'. Hahaha
Dit is een clivia. Om hem in bloei te krijgen moet je hem "verwaarlozen", d.w.z. een tijdje geen of heel weinig water geven, redelijk donker zetten, dus ver van een raam, en niet te warm. Dan zet je hem weer in het licht, geeft gewoon water en eens per week een beetje mest. Dan zou het weer moeten gaan bloeien!