Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de naam van deze kamerplant?

Zie foto's.
Deze plant heb ik al heel erg lang en ik kan me herinneren dat zo'n 4-5 jaar geleden de plant een prachtige bloem op een steel had staan. Daarna nooit meer gebloeid.

Weet iemand de naam van deze kamerplant?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
814
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij staat te donker, de bladeren moeten veel korter en breder zijn, daarom bloeit hij niet meer.
En hij moet een rusttijd hebben om te kunnen bloeien.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens mij is het een clivia. Er zou een oranje bloem in horen te bloeien.

https://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=clivia&ie=UTF-8&oe=UTF-8&redir_esc=&ei=zZLqUO7sKe3L0AXJ9oCwAg
(Lees meer...)
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is em ja! Thanks!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hoor, tissum. +
Ivana
11 jaar geleden
Zo'n plant uit het begin van ons trouwen (45 jaar geleden). Samen met de Sanseveria was dat een must en hoorde bij je 'uitzet'. Hahaha
Dit is een clivia. Om hem in bloei te krijgen moet je hem "verwaarlozen", d.w.z. een tijdje geen of heel weinig water geven, redelijk donker zetten, dus ver van een raam, en niet te warm. Dan zet je hem weer in het licht, geeft gewoon water en eens per week een beetje mest. Dan zou het weer moeten gaan bloeien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding