wie kan ik aansprakelijk stellen voor stormschade aan mijn dak?

Hoi,

ik heb een vraag, als je stormschade hebt aan je dak. Kun je hier dan de architect, de aannemer of de projectgroep aansprakelijk voor stellen? of is het echt schade waarvoor je je moet verzekeren en dus om het maar zo te zeggen altijd voor eigen rekening is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeus toch of is dat de oppergod voor bliksem ??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:-)

Antwoorden (2)

Voor stormschade moet je je verzekeren, wel moet er minimaal windkracht 7 staan wil het verzekerd zijn.
Mocht er sprake zijn van een constructiefout of iets dergelijks dan kun je een aannemer ervoor aanspreken maar dit is meestal niet het geval

Toegevoegd na 12 uur:
Wanneer er een dakpan van het dak waait is er echter sprake van een aansprakelijkheidsverzekering (enkel onder omstandigheden die in Nederland zelden voorkomen is er sprake van overmacht). Dan gaat het dus over gevolgschade.

Veelal is de tegenpartij hier ook voor verzekerd middels een verzekering, en wordt het door hem afgehandeld met zijn eigen verzekeringsmaatschappij. Veelal omdat de uitkering sneller plaats vind en de uitkering in veel gevallen hoger is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, in ieder geval alvast bedankt, en als ik er bij mij nou bijvoorbeeld pannen van het dak waaien die schade maken bij andere is dan mijn verzekering aansprakelijk of moet diegene die schade heeft geleden zijn verzekering inschakelen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij bent aansprakelijk hiervoor. Je AVP verzekering biedt hier dekking voor.
Afhankelijk van waar de dakpan op is gevallen is er ook dekking op zijn eigen verzekering.
Wanneer de dakpan bijvoorbeeld op zijn auto is gevallen biedt een eventuele casco dekking de schade wel biedt de AVP de terugval in schadevrije jaren.
De meeste brandverzekeringen verzekeren tegenwoordig minimaal de uitgebreide dekking. De uitgebreide dekking biedt dekking tegen (tussen haakjes eventueel een toelichting):
brand, blussen van brand
Blikseminslag
Ontploffing
Luchtvaartuigen
Storm, sneeuwbelasting en neerslag.
Lees bijgevoegde link.