Hoe verjaag je duiven ?

Ik heb pas een nieuwe woning, maar rondom mijn huis zitten veel duiven die zeer vroeg, erg langdurig veel lawaai maken. Werkt muizengif?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Antwoorden (5)

Muizengif weet ik niet, maar misschien is vuurwerk (rotjes) een optie? Niet naar de vogels toegooien maar in de buurt van....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rotjes gooien? en dan andere vogels, dieren en buurtgenoten lastigvallen? lijkt me niet zo slim.
gif gaan rondstrooien lijkt me een heel erg dom plan.
je kan prikka bevestigen op hun zitplaatsen, dan verhuizen ze snel genoeg.
Rieneke1
13 jaar geleden
Nee!!! Geen muizengif! Je gaat toch geen duiven en andere dieren vergiftigen. Strooi elders in je buurt (pleintje?) voer, gaan ze vanzelf daar naartoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee geen vergif a.u.b.
Koop in een speelgoedzaak een waterpistool, de goeie komen heel ver met hun straal, als je er last van hebt gewoon de straal erop en anders eventueel de tuinslang. Dit vinden ze niet leuk en na vaak genoeg herhalen ben je er op een diervriendelijke manier vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een birdchaser in je tuin kunnen ophangen. Dat is een apparaat dat de roep van roofvogels als valk, havik en uil nabootst. Probleem is alleen dat het waarschijnlijk ook andere vogeltjes afschrikt. Kijk even op http://www.diergedrag.nl, daar vind je er een voorbeeld van.

Verder helpt het als mensen in de buurt ophouden met brood en ander voedsel strooien.

Eventueel kan ook een anti-duivenstrip werken. Kunststofstrips met metalen pennen die je op de rand van balkon kunt bevestigen. Verkrijgbaar bij de ijzerhandel.
http://www.duivenpinnenwinkel.nl/?gclid=CKD50ev-5KcCFcSCDgodJilqTg

Ook schijnt het wel te helpen als je een nep-kraai of nep-valk neerzet. Maar waarschijnlijk zijn duiven slim genoeg om daar na een tijdje de nepheid van in te zien. Net als vogelverschrikkers in het weiland; daar schrikken vogels op den duur niet meer van.