kun je nu nog bloembollen planten?

zo ja,
-doe ik ze in balkonbakken in de aarde
vervolgens...
-waar bewaar ik ze het beste?
-moeten ze water hebben? hoeveel?
ik woon in een flat...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ja je kunt nu ook nog voorjaarsbloeiers planten,de temperatuur is nog laag genoeg om de koudebehandeling die de planten nodig hebben voor een goede bloei van nature te krijgen,plant ze in de bloembakken op 1 boldiepte waarbij je ook in lagen kunt planten (tulpen onderin deze bloeien als laatste)de aarde hoef je niet nat te maken als deze normaal vochtig is is dat voldoende,en laat ze vervolgens op het balkon staan totdat het weer warmer wordt. dan de aarde normaal vochtig houden , vanaf het tijdstip dat de neuzen bovengronds verschijnen iets meer water geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (6)

Het kan wel in feite, maar dan leidt niet tot goed bloeiende sterke planten, maar misschien kan het nog wel, als je geluk hebt....

Maar het is wel te laat nu...

Ze hoeven geen water extra en onder de grond stoppen inderdaad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan in feite nog, misschien kan het nog wel, maar is wel te laat nu? Wat een onzin -1
AWM
14 jaar geleden
Ik heb het even geanalyseerd. Het kan wel in feite..... dus wel.
leidt niet tot goed bloeiende sterke planten.... dus niet.
maar misschien kan het nog wel.... dus wel.
als je geluk hebt.... dus wel.
Maar het is wel te laat nu.... dus niet. Ik tel een nipte meerderheid voor wel. Opgelost!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weereen totaal onzinnig antwoord ,mischien wordt het eens tijd om je avatar te veranderen in onxinix
Heb ik pasgeleden ook gevraagd. Op aanraden van GV'ers heb ik ze in de koelkast gelegd, want ze lagen op kamertemperatuur in de keuken en dan is de overgang naar buiten ineens te groot. Nu liggen ze al weer 2 dagen op het balkon te wachten tot ik ze onder de grond stop. Wilde het morgen gaan doen maar nu heeft het weer gesneeuwd. Getver ;-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, wanneer je in bijvoorbeeld een tuincentrum bloembollen gaat halen zullen ze de bollen voor bloemen in het najaar hebben liggen. Op het etiket of het kaartje dat aan/op de verpakking zit kun je zien hoe diep je de bol in de grond moet stoppen. Geef ze niet teveel water, dan kunnen de bollen wegrotten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op deze link:

http://www.goeievraag.nl/vraag/tulpenbollen-planten-diep-dingen.34836
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel maar als de lente ineens doorzet dan schieten ze door en worden het uit geen mooie planten.

Toegevoegd na 41 seconden:
Bewaren, vorstvrij en donker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten zetten want ze moeten een koude perioden hebben om te kunnen groeien en bloeien.
Je zet ze gewoon in de regen en je hoeft geen extra water te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank Ed voor je antwoord
kunnen ze ook in een onverwarmde kamer onder het bed?
koel, donker...af en toe een scheutje water...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kouder hoe beter, beneden de 10 graden, maar dat zal binnen niet eens meevallen, ook al is het onverwarmd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eddijst heeft gelijk.
droog in de koelkast leggen, of ingraven in de balkonbakken en buiten op balkon laten staan.
Alleen dahlia's en gladiolen en andere zomerbollen kan je onder het bed leggen. Die liggen bij mij op de onverwarmde, vorstvrije zolder