wat zijn dit voor beestjes?

Gister had ik er 1 achter m'n bed en vandaag weer 2, krijg er kriebels van!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
2K
Cryofiel
7 jaar geleden
Larven van de tapijtkever - die officieel museumkever heet.

Antwoorden (2)

Dit zijn larven van de museumkever (meestal tapijtkever genoemd).

Deze larven komen meestal uit een oud vogelnest en kruipen dan door kiertjes naar binnen. Het is ook mogelijk dat er ergens een dood dier in huis ligt (dat hoeven maar een paar dode wespen te zijn), waar ze van gevreten hebben.

Voor meer informatie, zie onderstaande Bron.

Cryofiel
7 jaar geleden
Nee hoor, geen museumkever maar een tapijtkever is het waar dat de larven van zijn. Jonge tapijtkevertjes zijn grote liefhebbers van producten met een dierlijke oorsprong. van wol en bont tot huiden.
Amadea
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
De museumkever wordt in de volksmond meestal tapijtkever genoemd - zie de Bron onder mijn antwoord.