Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen tegen een pluizende fleecedeken?

We hebben 'm al een keer gewassen, maar hij blijft pluizen, heel m'n kleren zitten onder. We hebben ook een andere fleecedeken maar die heeft dat nooit gedaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
32.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wassen met wat toegevoegde wasverzachter en drogen in de wasdroger. Volgens het etiketje zal hij waarschijnlijk niet in de wasdroger mogen, maar ik doe het met al mijn fleecedekens en nog geen nadelige gevolgen van ondervonden, hoewel je kleedje op den duur er waarschijnlijk wel iets sneller van 'slijt'. De wasdroger haalt de pluisjes ervan af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik ga het proberen.

Andere antwoorden (2)

Probeer hem inderdaad nog eens te wassen, zoals mijn voorganger aangeeft, en was dan een oude / versleten / kapotte panty, die je toch al weg wilde gooien, mee. De panty zal statisch worden en er (hopelijk) voor zorgen dat de pluizen aangetrokken worden. Vervolgens heb je een pluisvrije deken en kun je de panty met pluizen en al alsnog in de vuilnisbak deponeren. Als dit niet werkt, zou je het eventueel nog eens met een speciale kledingtondeuse of zo'n plakroller voor kleding kunnen proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een nachtje in de vriezer stoppen !! het klinkt raar maar het helpt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding