Mag je een gewoon rijtjeshuis zomaar opsplitsen zodat er 3 huurcontracten worden afgesloten?

Het huis naast ons staat al een tijd leeg en is opgekocht door pandjesbaas. Die heeft het nu zo verbouwd dat het 3 aparte woonunits heeft. Het huis is verder niet zo groot, wij verwachten enorme overlast. Mag dit wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1K

Antwoorden (2)

Ja, dat mag - afhankelijk van de wijk natuurlijk, maar in veel wijken mag dat. Het enige wat de pandjesbaas hoeft te doen is te zorgen voor goede sloten in de verschillende woningen, en brandpreventie-maatregelen.

In de straat waar ik woonde ging zo het ene na het andere huis over naar pandjesbazen en langzaam maar zeker de hele wijk naar de klote. En ja, het mag allemaal helaas zomaar. Met overlast voor de bewoners heeft werkelijk niemand iets te maken. Van één bewoner kun je tenslotte OOk heel veel last hebben, en soms heb je van zo'n verdeeld huis helemaal GEEN last ; geen pijl op te trekken.

Het huis maast ons was met 7 minderjarige Angolese asielzoekers een STUK rustiger dan met het Nederlandse stelletje huurders ervoor, en de hemel op aarde vergeleken met de zigeunerfamilie daarna. Het hoeft dus geen probleem te zijn, maar het kan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Ik begrijp de minnen hier niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die mensen hebben vast nooit zulke buren gehad ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) Zou kunnen.
waarschijnlijk moet hij vergunning hebben aangevraagd voor deze verbouwing. Zo niet is hij in overtreding, zo wel dan had je bezwaar moeten maken tijdens de aanvraagperiode (de aanvraag heeft in de krant gestaan).
Neem contact op met je gemeente en vraag hoe het zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank
Pieter2011
12 jaar geleden
Klopt, maar is per gemeente verschillend geregeld:
http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/omzettingsvergunning