hoeveel steken moet ik opzetten voor een rechte en ietwat losse trui maat 4O/42 (breinaald 4)?

11 jaar geleden
in: Wonen
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is niet te beantwoorden. Is namelijk afhankelijk van de wol die je gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt als een bus Theodbn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal rond de 80-90 zijn, maar voor de zekerheid kun je beter een proeflap breien.

Antwoorden (1)

Daar is zo geen antwoord op te geven. Zoek eerst een patroon wat je wil gaan breien en brei dan een proeflapje om te kijken of het ook klopt met jouw wol. Zo niet, dan zul je om moeten rekenen hoeveel steken je nodig hebt.

Soms staat op de wikkel van de wol zelf ook al aangegeven hoeveel steken er in 10 cm. gaan, maar dan nog zou ik je aanraden om een proeflapje te breien. Sommige mensen breien nu eenmaal vaster of losser.

Hieronder in elk geval een heleboel breipatronen voor truien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal juist ; meten, proeflap breien en do the math.
Leuker kunnen we het niet maken.
Ik zit altijd minstens 10 % ONDER de aangegeven steekverhouding, mijn dochter minstens 10 % erboven ; een verschil van twee maten, met dezelfde wol en naalden. Tel uit je winst.