De koelkast is wit, omdat wit minder goed warmte absorbeert en uitstraalt. De koelkast blijft dus kouder.
De radiator is zwart, omdat deze de warmte die uit de koelkast is 'gehaald' moet afgeven aan de lucht. Zwart straalt beter warmte uit dan wit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is een heel neutrale kleur, die bij vrijwel alle andere keuzes past die er als verder kleurschema voor een keuken gekozen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger had je alleen maar witte koelkasten. Waarschijnlijk heeft met de goedkoopste produktiewijze te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk omdat de meeste mensen witte koelkasten kopen...
14 jaar geleden
Wit zie ik als de kleur van hygiëne. Misschien daarom de kleur wit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wit kaatst licht of zonlicht af, dus ook warmte.
Als een koelkast zwart zou zijn zou hij warmte aantrekken vooral als er een zon op schijnt. Niet zo handig voor een koelkast.

Let maar eens op een auto die in de zon staat als hij zwart is,is hij bloedheet van binnen. een witte auto is dan minder warm van binnen.

Het is maar een beredenering.