Hoe kan ik ervoor zorgen dat het dekbedovertrek goed om mijn dekbed blijft zitten?

Iedere dag verschuift het dekbed van mijn dekbedovertrek, zodat ik bij het hoofdeinde een dun lapje stof van mijn dekbedovertrek over houdt. Is hier een goede tip voor? Het gebeurd bij elk overtrek dus aan de stof kan het volgens mij niet liggen. Ik heb inmiddels ook een nieuw dekbed gekocht maar het blijft een irritant probleem.. ik lig niet echt te woelen in mn bedje hoor, ben een rustige slaapster.. :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
58.2K

Het beste antwoord

Als je het echt heel vervelend vind, kun je veters aan de hoeken van je dekbed en aan de binnenkant van de hoekpunten van je hoes naaien. Die strik je dan aan elkaar als je de hoes in je dekbed doet. Deze tip las ik ergens voor kleine mensen die hun dekbed nooit goed in de hoes krijgen, maar hij werkt ook om je dekbed op z'n plaats te houden!

Toegevoegd na 1 minuut:
vindT natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik denk dat gewone drukkers (of hoe heten die dingen) handiger zijn. Je hebt er minder "bobbel" van op de hoeken, en je kunt ze makkelijker vast- en losklikken dan veters.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een rolletje band van 1cm. breed kopen (op de markt). Dit is niet dik en werkt perfect. Vergeet niet ook in het midden een bandje te zetten.

Andere antwoorden (10)

ha aristocat,
Een bekend en vervelend probleem,
je zou stukjes klitteband in kunnen naaien.
of een knoopje met een lusje maken.
Maar 100 procent perfekt in de vouw blijven de mijne ook nooit zitten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook en gek genoeg maak ik me daarover druk.
Denk een knijper te plaatsen op de plekken die verdacht zijn, maar dat vind ik zo wasdrogerig...
Daarom elke dag maar weer opnieuw installeren en op de juiste plaats zetten in de vorm die ik wens en ondertussen denk ik aan mooie muziek....Dat helpt zo vaak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn er overtrekken en dekbedden met klitteband daarvoor, maar kun je ook zelf maken wellicht.

Toegevoegd na 30 seconden:
oh cocon was me al voor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je dekbed een kwartslag draaien kan helpen! Je hebt waarschijnlijk ook ergens in je dekbed dat he opgefrommeld zit?

Je dekbed is namelijk niet vierkant, net als je overtrek. Als dit gebeurd dan kan het dus zijn dat je dekbed er verkeerd om in zit.

Vouw in een hoek je dekbed dubbel, dan zie je welke kant van je dekbed de lange kant en welke de korte kant is. stop de korte kant in je dekbed en klop hem goed uit, probleem opgelost!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ook helpt (bij mij in ieder geval) is het voeteneind van je dekbed+hoes tussen je matras en het frame van je bed klem stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt ook dekovertrekken die in de hoeken bovenaan open zijn. Hierdoor kan je snel en slim even de boel rechttrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja: die dekbedovertrekken met losse stukken in de hoeken zijn van de Ikea! Zo handig: ik gebruik het bijna dagelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste hiervoor helpt om een grotere sprei eroverheen te leggen en deze goed bij het voeteneinde in te stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak ze met een grote sluitspeld vast in de beide bovenste hoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er eenmalig wat energie in wilt stoppen (en later ook voor elk nieuw dekbedovertrek), moet je even zorgen voor een permanente 'hoekverbinding'.

Dat kan door een ring door het dekbed heen te slaan (een zeilring van ca 2 cm doornsee) en lintjes in de hoeken van je dekbed te naaien (klusje van niks). Bij het opmaken strik je dan eerst de lintjes door de ringen, en je dekbed gaat nergens mer heen totdat jij dat zegt.

Een soortgelijke oplossing kun je ook krijgen door klittenband aan de hoeken en in de hoeken van de overtrekken te maken, door 'koopsgaten' in je dekbed te naaien en een lintje (of zelfs een knoop) aan de hoeken van je dekbed (zichtbaar) , bretelklemmetjes aan het dekbed te naaien en het overtrek met de hoekjes (dus zonder naaiwerk) in die klemmetjes te proppen, je kunt er zelfs een grote veiligheidsspeld doorheen jassen.

Al deze oplossingen kosten wel een heel klein beetje werk, maar zo'n losse flap ongevulde stof onder je kin kan verschrikkelijk irritant zijn. Ze zijn dus allemaal wel de moeite waard.