Hoe repareer ik fossiele meubels?

Ik heb een tafel van fossielsteen ( geen massief ) nu is er een gat in gekomen (stuk eruit geknapt ) ..hoe kan ik dat het beste zo goed mogelijk repareren ?? De een zegt kit , de ander houtvuller ..hier iemand hier een idee???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Antwoorden (2)

Met een lijmpistool. Daar kun je alles mee lijmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het wel met een "massief" vulmiddel doen en geen kit. Hout(rot)vuller wordt keihard en dat kan je ook nog wel zo aanbrengen dat het op steen lijkt. Voor de afwerking, misschien toch een "marmerschilder" inhuren, die moet zo'n fossielprint ook wel kunnen maken:

http://www.marktnet.nl/bouwmateriaal/schilders-en-verf/marmerschilder-hoofddorp-3201802.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus toch houtvuller .... Het beschilderen is niet zo'n probleem , het zit op een vrij onopvallende plek , maar omdat ik het wéét zie ik het elke keer. De oppervlakte is zo groot als een 2 euro munt , dus ik denk dat ik voor het verven met een spons een heel eind kom . Bedankt voor de reactie