Waarom piept mijn rookmelder af en toe?

Weet iemand waarom mijn rookmelder piept?
Hij doet het eens in het uur.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
7.3K

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je een rookmelder hebt die op een verwisselbare batterij werkt.

Als de batterij bijna leeg is, geeft de rookmelder heel af en toe een heel kort piepje. Dat is voor jou het teken dat je de batterij moet vervangen.

Doe er een nieuwe batterij in, en hij zal weer stil zijn.

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide reactie !
Verdient n +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord !
Nieuwe battery erin gedaan en het was over.

Andere antwoorden (3)

Dan is je batterij van de rookmelder leeg en moet vervangen worden.

Toegevoegd na 9 minuten:
n.a.v. reactie, die ik op mijn antwoord kreeg dient leeg eigenlijk bijna leeg te zijn. Je batterij heeft niet meer voldoende capaciteit en dient vervangen te worden om de werking van je brandmelder te waarborgen. (met dank aan crea)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Maar voor leeg, had bijna moeten staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is correct crea.
De batterij is bijna leeg, dus binnenkort vervangen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vervang de batterij eens, die van ons is electrisch maar als de stroom uitvalt neemt een batterij het over, als die nog onvoldoende vol zit, piept ie om aan te geven dat de batterij het in geval van nood niet meer over kan nemen.