Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan iemand mij de namen van deze paddenstoelen vertellen?

bij voorbaat hartelijk dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
901

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij vragen over paddestoelen, altijd even onder de paddestoel kijken ( spiegeltje) of het een gaatjeszwam is of een plaatjes zwam.
Zonder dat te weten is het erg moeilijk zoeken.
je eerste foto is mogelijk een nevelzwam.

Toegevoegd na 4 minuten:
Foto 2 denk ik de gewone berkenboleet, te meer dat ik op je foto's ook berkenblaadjes zie liggen.

Toegevoegd na 21 uur:
Ook na je toevoeging en nieuwe foto, blijf ik bij de nevelzwam en de gewone berkenboleet.
Bedankt voor je extra foto, ook de kleur en vorm van de onderkant klopt nu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk bedank voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

ik heb het opgezocht in mijn natuurboekje en de eerste foto is denk ik een: Russula 3-10cm, broos, geen melk sap, plaat niet aflopend en allen van steel naar rand.

tweede foto is denk ik een: Boleet, hoed en steel veelal bolrond; gaatjes aan onderzijde hoed.

hoop je geholpen te hebben;')

Toegevoegd na 25 minuten:
ik wou de latijnse benaming voor de eerste zoeken maar het blijkt dat er meer dan honderd soorten in dit geslacht die algemeen voorkomen in Nederland en Vlaanderen. dus dat gaat niet lukken. en de twee de foto de boleet wat ook wel de berken boleet zal zijn wat in een antwoord onder me staat is De gewone berkenboleet Leccinum scabrum, synoniem: Boletus scaber
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijft erg moeilijk he, met zo weinig gegevens.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaa inderdaad beetje gokken ;) en bedankt voor de duim

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding