Waarom moet er in een wc altijd tegels gezet worden aan de muur?

Meestal op een hoogte van 1.5 meter van de grond.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
15K

Het beste antwoord

Niets hoeft. Ik heb in een huurwoning gewoond waar slechts de vloer was getegeld en de muur was gestuct. Mijn voorkeur zou zijn om de muur ook voor een groot gedeelte te tegelen (in ieder geval achter het toilet). Maar dat heeft meer te maken met hygiene, want er zijn voldoende mensen die nogal spatten bij het plassen. En tegels zijn een stuk makkelijker schoon te maken dan stucwerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

dit is gemakkelijk schoon te maken als je spettert

Toegevoegd na 1 minuut:
in verband met de hygiene dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor de hygiene,
tegeltjes kunnen goed schoongemaakt worden
en als het goed is kan het ook goed tegen het vocht.
14 jaar geleden
hihi idd is handig voor de setters van de mannen, die vrouwen schoon maken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is idd met het oog op hygiene. Jammer alleen dat de voegen ertussen zo verdomd moeilijk schoon te maken zijn.
Tegenwoordig bestaan er prachtige kunststof platen die je tegen de muur kunt schroeven. Volgens mij is dit ook veel goedkoper omdat het sneller te verwerken is en veel hygenischer.(blijft een rotwoord om te schrijven)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het MOET niet...er zijn ook wc waar de onderkant voorzien is van hout-verf-kunstschrootjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat dan lekker ruiken ;)
Voor het geval in nood. Tijdens het uittrekken van je (onder)broek houd je het laatste stukje misschien niet meer vol en spuit je tegen de tegels.
Makkelijk schoon te houden, daarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegels zijn makkelijk schoon te maken en in een toilet is dat natuurlijk wel zo fijn. Als iemand een keer een ongelukje heeft en de muur bevuilt, dan is het snel weer goed schoon te maken. Met behang zou je echt een probleem hebben dan. Oja en denk eens aan het gespetter van de mannelijke (staande) plassers :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mode trend
Hygiëne.
Bouw afspraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moeten is een groot woord natuurlijk,maar tegels zijn goed schoon te houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dit het meest higienische is, je kan tegels veel beter onderhouden dan geverfde muren en je kan er eens goed met een schuursponsje over schuren.