Hoe krijg ik mijn jas en schoenen het beste weer droog?

Gisteravond reed ik in the middle of nowhere een van die enorme regenbuien in, nergens was een plek om te schuilen. Ik ben geloof ik nog nooit zo nat thuisgekomen! Maar dan blijf je zitten met die natte kleren, een ontzettend dure jas en dure schoenen (dingen die dus niet zomaar even te wassen zijn). Hoe krijg ik die het beste weer droog en 'de oude'? Ik heb voor mijn schoenen maar de ouderwetse krantenprop-manier toegepast en mijn jas een nachtje in de badkamer te drogen gehangen. Heeft iemand andere (betere) tips?

Waag het eens om als antwoord 'niet in de regen fietsen' of 'gebruik een regenpak' te geven...Dat kan ik zelf ook bedenken ;-)
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
6.3K

Het beste antwoord

Het hangt er een beetje van af van wat voor materiaal je jas is. Als ie van katoen is dan kan je hem bij de kachel drogen bijvoorbeeld, hoewel het daar niet echt de tijd van het jaar voor is. Een leren jas gewoon uithangen op de gang oid. Die proppen in je schoenen is sowieso een goed idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is er nu een beetje te warm weer voor maar over het algemeen werkt het heel erg goed als je het een tijdje op de verwarming legt. Als je een droger hebt en je hebt een "gewone" jas dan kan je die ook gewoon in de droger doen. Schoenen raad ik aan ergens warm en met veel zon te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uithangen en bij kamertemperatuur laten drogen...

Doorgaans kunnen kleding en schoenen best wel tegen een regenbui...

Gun het alleen wel de tijd om goed te drogen en ga dit vooral bij schoenen niet manipuleren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jas op een kleerhanger en dan een ventilator er bij zetten.
Of met een haarföhn op afstand,niet te heet,droogblazen.
Schoenen met krantenprop, maar niet geforceerd drogen, anders wordt het leer hard en stug.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De krantenproppen in je schoenen zijn een goed idee. Haal eventueel inlegzolen of wasbare zolen uit je schoen (kan vaak bij hikingschoenen). Zet ze op een warme plaats weg, maar niet te dicht bij een verwarming. Dan gaat het leer van je schoenen uitdrogen en dat wil je niet. Vervang heel regelmatig de krantenproppen.

Hang een mooie jas gewoon aan een hangertje in een goed verwarmde badkamer (boven de douchebak of bad). Rustig laten drogen. Zodra de buitenkant droog aanvoelt (hoeft niet 100% droog) even de jas binnenstebuiten keren en weer terughangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik handdoeken.

Wat ik normaal gesproken met handwas doe is deze eerst in een handdoek rollen of wikkelen, afhankelijk van het kledingstuk. Als het in vorm gelegd moet worden dan doe ik dat eerst op een handdoek. Daarna rol ik het om het druppen te voorkomen. Daarna pak ik een andere en gebruik die droge als onderlegger of hang het op een hanger en breng het in vorm.
Oude dun geworden handdoeken zijn voor de schoenen een prima alternatief i.p.v. kranten.
Wel even kijken of de handdoeken niet te nat zijn geworden en eventueel vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou proppen keukenpapier gebruiken voor in je schoenen. Met krantenpapier krijg je misschien inktvlekken aan de binnenkant van je schoenen wat dan weer op je sokken terecht komt.