hoe kan het dat mijn bewegingsmelder wel werkt in de zomer (bij temperaturen boven de 20 graden) en niet in de rest van het jaar wanneer de temp zakt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Dat heb ik me ook al eens afgevraagd. Bij mijn bewegingsmelder ben ik er achter gekomen dat de melder zélf, van binnen en buiten condenseert. (condens/vocht op het glaasje/kapje) Daardoor functioneert deze niet meer naar behoren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het ligt ook zeker aan de kwaliteit van de melder. Wanneer deze buiten hangt is deze aan weersomstandigheden blootgesteld. Vocht dringt makkelijk overal tussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat hangt af van het type melder, de gespecificeerde werkingstemperatuur en of je een binnenmelder buiten hebt hangen.
Er valt dus nog niets te antwoorden zolang er niet meer info wordt gegeven.
Normaal werkt een buitenmelder prima het hele jaar door, behalve bij extreme kou of temperaturen rond de 37 graden (lichaamstemperatuur).