Hoe moet je pompoenpitten planten van pitten=zaden die ik uit het vruchvlees gehaald heb van een kleine goed oranje pompoen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
30.4K

Het beste antwoord

Ik heb de pitten eerst op een keukenrolpapiertje op de vensterbank (boven de verwarming) gelegd. Inmiddels heb ik ze in een klein doosje gedaan, zodat ze donker bewaard kunnen worden. Wat ideale doosjes zijn, zijn die zwarte fotorolletjes-houders, die zijn klein en donker. Ik zet ze meestal al eind februari / begin maart in de grond, eerst in een plastic bloempot binnen en daarna naar buiten. Pas op: tot half mei kan het buiten nog vriezen, dus dan haal ze 's avonds wel naar binnen of dek ze af. Daarna, dus vanaf half mei in de grond poten. Houd er rekening mee dat pompoenplanten erg groot worden, ze hebben dus wel wat ruimte nodig. En dan maar hopen op een goede zomer met veel zon en weinig regen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet de zaden goed laten drogen en op een droge, muisvrije plek bewaren tot volgend jaar april ongeveer. Dan kun je de zaadjes in april/mei zaaien, liefst eerst binnen of in een kastje. Daarna kun je ze buiten zetten. In de link hieronder meer info over pompoenen kweken.