Zijn pelletkachels financieel interessant in Nederland?

Ik zit er aan te denken om een kachel als bijverwarming in de woonkamer aan te schaffen. Is een pelletkachel daarbij een interessante optie om goedkoop te verwarmen, of is in Nederland nog steeds aardgas het voordeligst? Een traditionele houtkachel is geen optie. Alle info die ik op internet tegenkom is bijna allemaal uit Belgie afkomstig, maar daarmee kan ik het moeilijk vergelijken omdat ze daar vooral met stookolie verwarmen en niet met aardgas.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ze zijn nogal duur in aanschaf. Dus ik denk dat het ERG lag duurt voor je de kosten eruit hebt... Ik zou dus zeggen "nee"

Bronnen:
http://www.eco-pelletkachels.nl/

hallo, ik stook een pelletkachel voor het 2e seizoen,en het bevalt prima. ik heb een propaantank waaruit ik m,n gas krijg, en ik woon in een oud vrijstaand huis. ik heb 2 vullingen per jaar nodig, zou ik geen pelletkachel stoken heb ik er 3 meer nodig. ik verstook 600 euro pellets per jaar, en 1 vulling gas is 625 euro, dus ja, bij mij werkt het wel. als je kijkt op www.gekamo.nl daar heb ik hem vandaan, kan je informatie inwinnen. en er zijn in nederland meerdere bedrijven die ze leveren. je moet opletten dat je pellets met din plus keurmerk koopt, er is ook goedkope troep, maar dan roet je kachel dicht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100