Waar kun je losse onderdelen voor een theebeurs kopen? (zie foto)

Mijn theebeurs (soort theemuts) moest uitgewassen worden. Ik heb hem uit elkaar geschroefd, om alleen de stof in de was te doen. De vulling heb ik in de stof laten zitten.
Nu is de vulling helemaal stuk geslagen (ondanks centrifugeren op laagste toerental). Weet iemand waar ik theebeursonderdelen los kan kopen? Via Google heb ik niks gevonden.

Een andere theebeurs kopen is geen optie, die dingen zijn er niet onder de 50 euro. Een gewone theemuts vind ik minder fijn. Daarom wil ik eerst proberen om deze te repareren.

De foto is een voorbeeld, dat is niet mijn eigen theebeurs.

Toegevoegd na 1 minuut:
De vulling is in model geperst, dus zomaar opvullen met watten of stukjes schuimrubber dat werkt niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
5.2K

Het beste antwoord

1] Zeker zijn er wel theebeurzen te koop onder de 50 euro.

http://www.stad.nl/pand/berg-en-braam/block/5537

2] Als het gaat om nieuwe vulling:
Daar kun je verschillende materialen voor gebruiken.
Kijk maar eens in een winkel waar ze kussenvullingen verkopen.
Waarschijnlijk zaten er in jouw theebeurs een soort van watten. Die kun je niet wassen.
Hier zie je hoe dat er uit ziet.
http://www.anneliesdekort.nl/theemutsen.html

Die watten kun je dus vervangen door nieuwe watten of polyestervezels of schuimrubbervlokken.

Een metalen frame, metalen beugels, vernikkelde knippen, schroeven en een bodemplaat bekleed met vilt, dat zijn de onderdelen die voor de fabricage van een theebeurs nodig zijn. Er is in ons land maar één leverancier van deze onderdelen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat een klein theebeurzenfabriekje de naam van zijn onderdelen-leverancier angstvallig geheim houdt.
http://www.digibron.nl/search/share.jsp?uid=00000000012e923c50429c3faaf69f45&sourceid=1011

Toegevoegd na 3 minuten:
N.a.v. jouw aanvulling:
Ik denk dat die vulling geperst lijkt omdat ie al zo lang in dezelfde vorm gezeten heeft. Na zo veel jaren wordt het spul, - wat het ook is - natuurlijk in een vorm geperst en lijkt dat een vaste vorm geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super! Als ik alle info bij elkaar tel, dan moet ik gewoon synthetische watten hebben en daar de beurs mee vullen. Niet alleen door het lange gebruik, maar ook door het wassen zijn mijn watten in enkele halfharde brokken veranderd, daarom dacht ik dat het geperst was en nu uit elkaar was gevallen.
Ik ga watten halen, bedankt!