Waar moet ik allemaal op letten als ik een cv ketel wil vervangen?

Bijv het soort ketel
Moet ik een groot gerenommeerd bedrijf nemen of een gespecialiseerde klusser.

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt voor de antwoorden...
De cv heeft het inmiddels begeven en ik had gelukkig al wat offertes, nu maar hopen dat ik de juiste keuze heb gemaakt...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

gerenommeer bedrijf nemen, de ketel moet namelijk na een jaar of twee ook in onderhoud worden genomen. Maar een goed aangeschreven klusser kan een goedkoop alternatief zijn, als de prijs belangrijk is. Let er wel op dat het iemand is die dit vaker gedaan heeft, een ketel ophangen is wel een specialistisch klusje.

Vwb de ketel zelf moet je letten op vermogen, storingsgevoeligheid, kwaliteit en zuinigheid. Ik heb onlangs mijn ketel vervangen door een nefit topline compact en ben er erg tevreden over. Vraag diverse offertes op, bij mij liepen die uiteen van 2300 tot 3500. Een beetje vergelijken kan dus lonen.

Vrijwel altijd heb je ook een nieuwe modulerende thermostaat nodig om de mogelijkheden ten volle te benutten. Een modulerende thermostaat laat de ketel (vlam) harder of zachter branden obv warmtevraag. Oudere thermostaten kunnen een ketel alleen aan/uit zetten. Dus er komt nog ong 160 bij de prijs van de ketel plus nog eens dat bedrag voor aansluitmateriaal.

Toegevoegd na 3 minuten:
Via onderstaande link kun je obv antwoorden op een paar eenvoudige vragen ontdekken welk type voor jou het meest geschikt is. Die gegevens kun je gebruiken om bij concurrenten te shoppen.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank !

Andere antwoorden (4)

Dek je in, doe dat gewoon standaard en altijd... Een CV-ketel is een superlange termijn aanschaf, ga daar niet mee zitten te marchanderen... Dus speel op safe en doe nooit een aankoop met een garantie van 10 jaar bij een bedrijf dat na twee jaar over de kop is...

Dek je in, speel op safe... Ook al kost dat een paar duiten meer...

Toegevoegd na 43 seconden:
En zij hebben de expertise, laat je door hen voorlichten op jouw persoonlijke vragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
leuk advies, maar weet jij welk bedrijf er over twee jaar failliet is?
Bij het kiezen van een CV ketel moet je rekening houden met het volgende: Hij moet voldoende capaciteit hebben om je huis te kunnen verwarmen. En wil je ook dat deze ketel voorziet in je warmwatertoevoer. (dan moet je voor een combiketel kiezen). De installatie zou ik door een gerenomeerd bedrijf laten uitvoeren alsmede het onderhoud. Bij storing of klachten kun je op dat bedrijf terugvallen en aanspreken op het door hun geleverde en geinstalleerde product. Een gespecialiseerde klusser kan je deze garantie niet geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goedkoop is wat dit betreft vaak duurkoop. Mijn broer (installateur van beroep) heeft vaak de voorkeur voor een Nefit Ecomline. Makkelijk te plaatsen, weinig storingen en onderdelen worden vrijwel direkt geleverd. Natuurlijk kan Jan de Beun ook zo'n ding plaatsen, maar hij komt er steeds meer van tegen, want het onderhoud is vaak een andere zaak. Zorg dat je een ketel koopt waar fabrieksgarantie op zit. Als je installateur er dan niet meer is over 5 jaar, heb jij nog garantie. En laat ook alles compleet uitrekenen inclusief dakdoorvoer, thermosstaat, dan pas kun je goed vergelijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt ook aan je portemonnee.. mijn partner werkt al cv monteur voor een gerenommeerde werkgever maar een ex-collega heeft een klusbedrijf...Als het via het vakbedrijf gaat betaal je natuurlijk meer maar wil je verzekerd zijn van 24 uur service zal daar gewoonlijk ook een contract voor moeten worden afgesloten..ander val je voor service tijdens de reguliere uren en kan je wel eens in de kou zitten tot er een monteur komt.. het onderhoud is gewoonlijk eenmaal gratis maar ook voor daarna koop je dan een contract.. Garantie is via de leverancier en wordt door het bedrijf geregeld..
Als de klusser een ketel plaatst koopt hij die via zijn vorige werkgever en kan dus zo korting verkrijgen voor de klant.. hij komt ook als er storing is maar wel tijdens reguliere uren..lukt dat niet schakelt hij een bevriende collega in en ander alsnog zijn ex-werkgever.. in het laatste geval betaalt de klant dan helaas wel het volle pond..anders het "klustarief".. garantie regelt hij ook via het ex- bedrijf en als de klant het wil gaat hij (ook in eigen tijd) voor het onderhoud.. ook weer tegen klustarief natuurlijk...
De klusjesman die eventueel bon werkt en ook ketels plaatst werkt eigenlijk op dezelfde manier maar omdat het zonder bon is komen de kosten gemiddeld lager dan een vakbedrijf of klusbedrijf te liggen....

Succes!