Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is voordeliger: meer kleine wasjes draaien, mogelijk op hogere temperaturen en verkort programma of tot een trommel vol op normale programmering?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik was zelf alleen maar als de trommel vol is, deze was ik dan op 40 graden het volle programma.

Lukt het mij niet om bijvoorbeeld de witte was binnen aanzienlijke tijd tot een grote stapel te krijgen, dan was ik hem op een verkort programma op 30 graden. (om toch te besparen)

Ik probeer thuis alles zo zuinig mogelijk aan te doen. Ben al gebeld door Vitens.... of ik hier echt met 2 personen woon, want wij verbruiken maar water voor 1 persoon (ze wouden dat ik mijn maandbedrag ging verlagen, echt niet)

Puur en alleen mijn ervaring, maar blijkbaar werkt het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het beste is om pas te wassen als de wasmachine ongeveer vol zit
hoe hoger de temperatuur hoe meer het kost
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Wassen met een volle trommel op de temperatuur dat nodig is, is het voordeligst.
Een 8 kg wasmachine is dan ook ideaal, dan heb je de minste kosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volle trommel draaien is nog altijd voordeliger.
Je moet ook het water verbruik meerekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kouder wassen => 15 euro
Was een graadje lager, of meer. Wassen op 40 graden kost maar de helft van de energie van wassen op 60 graden, en een derde van wassen op 90 graden. En een wasje op 30 graden levert natuurlijk een nog grotere besparing op. Is ook beter voor je kleren.

Volle trommel => 77 euro
Kleine wasjes, grote wasjes...Doe alleen je grote wasjes in de wasmachine. Scheelt je een derde van het aantal wasbeurten. Met volle trommels hou je tijd en geld over voor leukere dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding