Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je gesmolten milky way uit de kleding

Mijn dochter heeft een stuk milky way laten vallen in de auto. Het zit helemaal op haar broek, maar ook op de bekleding van de autostoeltje.
Hoe krijg ik dit er uit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
617

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Denk dat wassen wel helpt voor broek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien eerst in de diepvries en dan eraf krabben?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de bekleding eraf kan, dan gewoon in de wasmachine wassen.

Kan de bekleding er niet af, dan met een sopje en een sponsje het ergste eraf halen en de rest met een sopje en een microvezeldoekje goed afnemen.

Werkt dat niet, dan kun je het met een stoomreiniger altijd schoon krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
■Een chocoladevlek krab je eerst met een mes los.
■Vervolgens meng je alcohol of glycerine met eigeel en laat dit kort op de chocoladevlek inwerken.
■Was de stof vervolgens in een handwarm sopje.
■Een andere manier is om de chocolade in melk te dopen en dit na enige tijd uit te wassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een geknoei dan hè?

Uit oma's tijd de volgende tips. Kijk wat er bij zit wat je kunt gebruiken.

http://www.vooroma.nl/vlekkengids/chocoladevlekken.htm

Zelf doe ik veel met driehoek soda, die ouderwetse kluit in zo'n pot. Kan geen vlekkenspray tegen op. Vlek goed insmeren en wassen.

Op die autostoeltje een sopje van driehoek soda en goed uitboenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst de resten die bovenop de bekleding van het autostoeltje zitten er met een mesje afkrabben. Dan "HG vlekkenspray voor tapijt & bekleding" erop sproeien. Dat met een badstof doekje of keukenrolpapier afnemen en droogwrijven. Eventueel het herhalen als nog niet alles weg is.
De broek krijg je door 'm te wassen met Vanish oxy action (dat roze) vast en zeker ook schoon.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Waar ik werkelijk alle vlekken mee oplos is heel simpel. Je neemt gewone handzeep maakt de vlek nat en wrijft dan met je handen tot er sop ontstaat en smeert de vlek ermee in. Laat het kledingstuk op je aanrecht liggen en telkens als je er voorbij komt even weer in wrijven, desnoods weer even nat maken en nieuw sop erbij en het gaat er echt uit. Laatst nog een streep van een permanentstift uit de spijkerbroek van mijn zoon gehaald. Even geduld hebben maar het lukt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de vriezer stoppen word het hard kan je het er in een keer af krabben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding