Waar blijven die vliegjes toch vandaan komen?

Ik heb al sinds de zomer last van fruitvliegjes. prima, heb ze ook elke keer bestreden met vliegvallen en dergelijke, maar nu is het al november en ik heb ze nog steeds. Heel weinig maar, maar toch. Steeds als ik een verdrinkingsval zet vind ik er een aantal in, en dan heb ik een paar dagen geen enkele vlieg in huis. Maar na die paar dagen zie ik er ineens weer 1, dan weer 2, 3 enzovoorts. Hoe kan het dat ze steeds blijven terugkomen (met dit weer!) en waar komen ze vandaan? ik heb geen nest of iets...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
6.1K

Het beste antwoord

Zoals de naam en bijgaand artikel al zegt, van bedorven fruit. En dat bedorven moet je niet menselijk interpreteren, want voor jouw ogen is het fruit nog niet bedorven.
Verder heb ik zelf gemerkt dat ze ook in plantenaarde zitten waar door iets te veel vocht in de aarde ook wat aan het rotten is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

wat ik er van begrepen heb is dat die krengen eitjes leggen op je fruit wat rijp is ook je bananen schilletje in je prullenbak. ze komen binnen 24 uur uit en jawel hoor ze hebben meteen te eten en de rapen zijn gaar je hebt er steeds meer. tip gooi gft afval buiten in de kliko ofzo

Toegevoegd na 21 minuten:
filterzakje van je koffie zetter ook zoiets zelfde probleem
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een Senseo-apparaat hebt, moet je in het lekbakje een paar druppels afwasmiddel doen. Doe je dat niet en laat je het een paar dagen ongewassen, dan leggen ze ook eitjes in de koffiedrup.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn huisgenoot heeft er een, misschien is dat het...
heb je het al geprobeerd met een schaaltje (witte wijn)azijn en wat vloeibaar afwasmiddel neer te zetten of verse bacilicum in de keuken te leggen en alle plekken waar ze vliegen/zitten met dettol schoon te maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, heb alles geprobeerd en alles werkt maar voor maar een paar dagen... na die paar dagen begint het weer opnieuw