Hoe houd ik mijn schuur vorstvrij zonder deze extra te isoleren en zonder stroomvretende kacheltjes?

Voorheen deed ik dit met een electrische kachel, totdat ik een leuke afrekening van Essent kreeg.......

Weet jij het antwoord?

/2500

Met een Zibro Kamin.

Zet er een zibro kamin in ,of een kacheltje op bussengas. Dan heb je in ieder geval de kosten in de hand. En spullen die kunnen bevriezen afdekken,noppenfolie is hier zeker geschikt voor en niet echt duur.

Je zou er daklozen in kunnen laten wonen. Wellicht dat hun lichaamswarmte de schuur vorstvrij houdt...

Alle gaten en kieren zo goed mogelijk dichten. Krantenpapier is goedkoop en isoleert behoorlijk goed. Vloerbedekking (ergens een tweedehandse opduiken) op de grond kan net het verschil maken. Een dikke laag zand isoleert ook een tikkie maar of dat zo handig is... Maar als het echt serieus vriest, dan is een schuur zonder serieuze isolatie of verwarming helaas een vrieskast.

Als je schuur niet ver van je huis afstaat kun je eventueel een pijp van je huis naar de schuur maken waardoor je overtollige warmte van je huis naar de schuur kunt leiden. Pijp, ventilator klaar. Als er luchtstroming is in de schuur zal het ook minder snel gaan vriezen. (vanuit kruipruimte kan ook)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100