Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een appartement koop wat moet ik dan doen als ik de huidige huurders niet mee wil overnemen van de vorige verhuurder-eigennaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
loginabcde
13 jaar geleden
eventueel kan je een principe akkoord aangaan. Dit betekent dat je op voorwaarde het appartement overneemt als de huurders vertrokken zijn

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het appartemenet vooral NIET kopen, want de kans dat je die huurders er uitkrijgt, is kleiner dan je denkt.
Koop breekt namelijk GEEN huur ; het huis krijgt een andere eigenaar, maar voor de huurders verandert er niks. En in hoeverre je ze er uberhaupt op korte termijn uitkrijgt is sterk afhankelijk van het contract dat ze nu hebben.

Zoek dat dus eerst heel, HEEL goed uit ( en laat je geen praatjes op de mouw spelden van de huidige eigenaar) voor je ook maar overwéégt een bod te doen. Een verhuurd appartement koop je in principe als investering, niet om zelf in te wonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing