Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn appartement onderverhuurd. Huurovereenkomst laten tekenen voor 1 jaar. Nu betaald hij de laatste 2 mnd de huur niet. Wat nu?

Vorige maand 2 maanden achterstand, hem laten tekenen dat hij deze maand voor 2x moest betalen anders zou de huurovereenkomst ophouden. Hij heeft nu nog niet betaald. Kan ik nu van hem eisen uit mijn woning te gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
632

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt hem vorderen de huur te betalen, hem daarvoor aanmanen, en er uiteindelijk een rechtzaak van maken waarna hij - omdat huurders helaas een belachelijk sterke huurdersbescherming genieten - eventueel kan worden gedwongen de woning te verlaten.Na twee maanden niet betalen mag jij bij de rechter verzoeken het huurcontract te ontbinden. En dan maar hopen dat je een goed contract hebt opgesteld...

Meestal ben je dan wel een paar jaar en ettelijke duizenden euro's - nog exclusief de tegen die tijd opgelopen huurachterstand - verder voor het allemaal voor elkaar is.

Uiteindelijk zal de huurder dan worden uitgezet, en blijft hij wel zitten met een schuld (vordering) voor de achterstallige huur, maar recht HEBBEN en je recht KRIJGEN zijn helaas nog wel eens twee verschillende dingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelf kun je helaas niks eisen - al kun je het proberen. Je zult het allemaal via de rechter moeten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding