Heeft iemand tips voor het op jezelf wonen?

Ik twijfel zwaar over of ik nu op mijzelf moet gaan wonen of niet. Waarschijnlijk zou het me helpen als ik ook beter weet wat me dan te wachten staat > wie heeft er tips?

Toegevoegd na 9 minuten:
Mijn ouders zullen huur betalen tot 250 euro per maand. Zelf geef ik vrijwel geen geld uit aan kleding, dus heb inmiddels vrij veel gespaard

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet toch een keer, dus wat maakt het uit? Als het financieel haalbaar is zou ik het direct doen! Tuurlijk stoot je zo af en toe een keer je hoofd, maar je wordt er onafhankelijk en zelfstandig van! Toegevoegd na 1 minuut: Ik dacht alleen dat je iets ouder was dan 17, in dat geval zou ik minimaal wachten tot mn 18e jaar, maar liever nog een jaartje langer.

Hou er rekening mee dat: - De maand altijd langer mee gaat dan je geld - De was, de boodschappen, het stofzuigen en het koken niet meer spontaan gebeuren - Er niemand is die zegt: Tijd om te slapen; Waar was je vannacht en zou je niet eens .... gaan doen. - Zondagochtenden stil zijn als je alleen wakker wordt Mijn grootste bezwaar tegen aop me zelf gaan wonen was de eerste maanden het alleen zijn in de weekenden, tenzij je mensen uitnodigt/bezoekt & het elke keer weer wat te koken moeten bedenken. Het grootste voordeel: Je bepaalt alles helemaal zelf. Thuiskomen, weggaan, etenstijd.. Alles Toegevoegd na 28 minuten: Je bent nu 17 jaar oud. Dezelfde leeftijd als ik had toen ik uit huis vertrok om te gaan studeren. Dat was af en toe even bikkelen, maar met goede afspraken met je ouder over financiele steun, en een bijbaantje in de avond / weekenden wel te doen. Ik ken jouw situatie niet (Studeren / werken?) maar laat je niet te snel afschrikken. Als je op kamer wilt, kan je natuurlijk eens een keer kijken of je een paar weken een kamer van een studerende vriend / vriendin kan bewonen, bv tijdens de zomervakantie. Dan krijg je een beetje een idee van wat je te wachten staat,

de een is met 17 jaar nog kinderlijk en de ander is al vrijwel volwassen, hou er ook wel rekening mee , dat je mss ook leuke dingen moet laten bv. sportschool en stappen omdat al je geld in je huishouding verdwijnt, en als je later meer gaat verdienen omdat je ouder bent en dus in een hogere loonschaal zit , dat het dan financieel wat makkelijker gaat. bovendien komen je vrienden dan graag bij jou op bezoek omdat er geen ouders bij zijn en dat gaat je ook meer geld kosten[ of je gaat voor americaanse fuifen]. daar in tegen heb je wel de vrijheid om je eigen leven zo in te delen zoals je zelf wilt. de allereerste keer boodschappen doen is heel duur want dan moet er van alles aangeschaft worden bv. : waspoeder, alle kruiden en sausen , en andere huishoudelijke produkten, noem maar op [ zo ongeveer alles wat nu ook in je ouders keukenkastjes staat] en daar wordt je beursje wel wat smaller van. ik wens je in ieder geval veel succes bij het nemen van deze mega beslissing, je leven zal er zeker door veranderen....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100