Hoe kom je als jongere aan een eigen woning als je geen geld hebt?

Als je heel snel op jezelf moet wonen, maar je hebt geen geld om de huur te betalen bijvoorbeeld, wat zijn je kansen dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.1K

Het beste antwoord

Dan zijn je kansen nul helaas. Een woning huren kost nu eenmaal geld.
Misschien heeft een goede vriend of familielid nog een kamer over waar je tijdelijk gratis zou kunnen verblijven.

Toegevoegd na 1 uur:
Logischerwijs vergroot je je kansen op woonruimte aanzienlijk als je eerst zorgt voor een inkomen.
Maar dan nog zijn er vaak enorme wachtlijsten voor betaalbare huurwoningen.

Toegevoegd na 1 uur:
Als werk vinden momenteel lastig is zou je ook nog kunnen navragen of je in aanmerking komt voor een tijdelijke uitkering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja door geld te gaan verdienen en anders heb je geen kans op een woning.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is werken de enige manier om snel geld te verdienen?
ronron1212
11 jaar geleden
Werken is de enige legale manier om geld te verdienen als je geen geld hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, dank je wel.
De kansen op een zelfstandig woning is klein. Je hebt iemand nodig die voor het geld zorgt waarmee je de woning kunt betalen.
Een optie is onzelfstandig te gaan wonen. Dus samen met iemand anders een woning te gaan huren of kopen.
Of bij iemand anders in gaan wonen.

Er zijn werkgevers die kost en inwoning regelen voor een nieuwe werknemer. Via een uitzendbureau of arbeidsbureau.

En anders ga na de gemeentehuis van de plaats waar je wilt wonen. En ik zou niet naar een van grote steden gaan, daar gaat iedereen naar toe. Deze kunnen je verwijzen hoe je grote kans op een woning kunt maken.

Kortom kansen dien je te maken.

Het kost tijd want je moet werken aan werk en woning.

Eigen woning voor een jongere met geen geld is niet een gemakkelijke situatie met weinig kansen, maar het snel moet, dan moet het maar snel.

Waarom overigens moet het heel snel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
licht eraan of je problemen hebt, heb je problemen thuis, dan kan je via jongeren organisaties kijken of je in aanmerking komt voor begeleid wonen..

als jongeren problemen hebben waardoor ze moeten verhuizen, kunnen ze hulp krijgen via organisaties, dan krijg je geld soort van uitkering, en dan doe je dus mee aan begeleid wonen.
Maar de kans dat je dat krijgt in relatief klein,
als je gewon lekker op je zelf wilt gaan wonen, dan zal ik maar even wachten en goed werken en sparen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je in ieder geval al kunt doen is je inschrijven bij woningnet. Het inschrijven hier kost ongeveer 30 a 35 euro. Je staat een jaar ingeschreven en een verlenging kost per jaar 9 euro. Door jaren op te bouwen heb je uiteindelijk meer kans op een woning die aan je wensen voldoet.
Vervolgens zou ik een baan zoeken terwijl je jaren opbouwt en elke maand sparen.
Als je aan een woningbouwvereniging kunt laten zien dat je een redelijk vast inkomen hebt (of spaargeld) gaan ze daar over het algemeen wel mee akkoord wanneer je wilt huren.