"Het grondig reinigen van Berber kleden kun je beste doen met een stoomreiniger met een reinigingsoplossing. Dit is zeker heel effectief en een perfect bevredigende manier van grondig reinigen van het kleed . Echter, vanwege de strak geweven stof zal de oplossing zal moeilijker te verwijderen zijn wat betekent dat de tapijten veel langer moeten drogen dan andere soorten tapijt. Dus als u deze methode gebruikt om uw vloerkleed te drogen moet u er wel voor zorgen dat u het kleed voldoende tijd geeft voor het drogen, en het is raadzaam te kiezen om het reinigen op een warme droge dag te doen.

Een van de beste manieren om ervoor te zorgen dat het karpet in goede conditie blijft is door vuil dat aan de oppervlakte ligt te stofzuigen en daarmee te voorkomen dat het de vezels indringt! Trek ook u schoenen uit als u op het kleed loopt, hierdoor voorkom je veel schade door te vermijden dat er onnodig vuil in het kleed doordringt".

Hier gevonden, hopelijk heb je er wat aan.

http://artikelpost.nl/huis-en-tuin/karpet-vloerkleed-hoe-reinig-je-je-berber-karpet.html

Je kan het ook laten doen.
http://www.tapijtenreiniging.nl/vloerkleed_reinigen-schoonmaken.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
net als een perzisch tapijt (pers) is een berberkleed geknoopt.
een hele goede manier om een geknoopt kleed schoon te maken, is wachten op de winter en als het gesneeuwd heeft het kleed omgekeerd (mooie kant onder) een paar uur in de sneeuw leggen. al het vuil wordt er uit getrokken en het ziet er weer uit als nieuw !

succes.

Toegevoegd na 48 minuten:
er moet wel behoorlijk wat sneeuw liggen! niet 3 centimeter!