bijzondere paddestoel?

Ik kan in mijn paddestoel boekje deze paddestoel niet terug vinden. Wie weet hoe deze paddestoel heet en misschien is het wel een bijzondere? ik ben deze namelijk nog niet eerder tegengekomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt wel alsof de hoed ondersteboven zit want het bovenste stuk hier lijkt wel de onderkant van andere paddestoelen waar de sporen in zitten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou de Mycéna cinerélla kunnen zijn
ik weet zo niet of ik tegen de sporen aan kijk of dat dit de bovenkant is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is de bovenkant, als deze paddestoel is uitgegroeid, klapt de hoed omhoog, waardoor hij niet meer bol maar hol is.

Antwoorden (2)

Ik denk het hazenpootje, een zeer teer en breekbaar paddestoeltje.
Op de foto, mogelijk de zelfde soort.( eigen tuin)

Toegevoegd na 8 minuten:
De paddestoelen op mijn foto is mischien toch de dwerginktzwam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In "limburgs dagblad"van vandaagwordt melding gemaakt van bijzondere paddestoel, de dwergvaalhoed.
er staat geen foto bij, wel een verwijzing naar natuurbericht.nl misschien is het niet jouw paddestoel maar vind jij het toch leuk om te weten.