Hoe maak je bijenwas puur en bruikbaar?

Ik heb bijenwas van een imker gekregen,wat kan ik ermee doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Het beste antwoord

de was in een pan met water doen en verwarmen tot de was geheel is gesmolten.
Regelmatig roeren zodat allen onzuiverheden naar de bodem zakken.
Vervolgens het geheel af laten koelen en niet meer roeren!zodat de was weer uithardt en de onzuiverheden op de bodem en in het water zijn opgelost.
De was kun je er dan zo afhalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

met bijenwas kan je houten meubelen (tafels/stoelen/banken etc.) oppoetsen zodat het hout mooi blijft en niet dof wordt.

informatie uit onderstaande bron:

Andere toepassingen van bijenwas
Mensen gebruiken was voor vele doeleinden, o.a. om kaarsen van te maken en in boenwas of als poetsmiddel voor onbewerkte houten voorwerpen en vloeren. Voor onder meer drop wordt bijenwas als glansmiddel gebruikt. Ook in crèmes en andere cosmetica wordt veel gebruikgemaakt van bijenwas en derivaten van bijenwas.
De INCI-namen van bijenwas zijn:
Cera alba (witte, gebleekte bijenwas)
Cera flava (gele bijenwas)

Toegevoegd na 4 minuten:
Was is naast honing een belangrijk product van de imkerij.

Bijenwas is een stevige substantie met een vrij hoog molecuulgewicht, die tussen de 62 en 65 °C smelt. Als toevoeging aan levensmiddelen is het bekend als E-nummer 901.

antwoord: bijenwas is al bruikbaar.