Wat is de goede manier om een postcode te formulieren: 1311JS of 1311 JS? Moet er dus een spatie tussen de letters en de cijfers of niet?

Toegevoegd na 46 minuten:
Ik moet namelijk een brief schrijven voor school.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
42.8K

Het beste antwoord

Om precies te zijn:
er hoort één spatie tussen de cijfer- en lettercombinatie en twee spaties tussen de lettercombinatie en de woonplaats. De woonplaats in hoofdletters typen. Zo ziet 'de post' het graag.
11 jaar geleden
MissBiggie
11 jaar geleden
+ Zo heb ik het ook geleerd :)

Andere antwoorden (3)

Normaal gesproken (als je het in een brief zet bijvoorbeeld) met een spatie er tussen. Maar op webformulieren moet je het soms achter elkaar invullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat maakt niets uit. Je mag ze beiden gebruiken.
Op PostNL worden beiden notaties gebruikt als voorbeeld.

Zie bron voor een complete juiste adressering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat geldt niet voor handgeschreven adressen, dan moet er wel een spatie tussen (zie je gegeven link).
Er zijn hier richtlijnen voor opgesteld door het normeringsinstituten NEN en BIN en de posterijen.

Zoals al gezegd dient er 1 spatie tussen de cijfers en letters van de postcode te staan.

Zo zijn er nog meer richtlijnen voor een goede plaatsing van het bestemmingsadres op de envelop, o.a.

Binnen Nederland kunnen adressen bestaan uit minimaal 3 en maximaal 6 regels.

Maak geen gebruik van onderstrepingen.

De woonplaatsnaam moet altijd in hoofdletters op de envelop komen te staan, ook als deze uit meerdere woorden bestaat. Plaats tussen de woorden dan ook één spatie. Er is wel een uitzondering voor bijvoorbeeld de plaatsnaam 's- Hertogenbosch, hier mag de "s" als kleine letter worden genoteerd.