Hoe kunnen ze bij Extreme Home Make-Over in één week een huis bouwen?

In dat Amerikaanse programma breken ze een huis af en binnen 6 a 7 dagen staat er alweer een compleet nieuw huis. Afgewerkt, ingericht. Alles! Hoe is het mogelijk om in zo'n korte tijd een huis te bouwen? Hier in Nederland doen we er stukken langer over...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik denk dat alles al tot in de puntjes voorbereid is, dus tekening, materialen, planning etc, daarnaast wordt daar voornamelijk houtskeletbouw toegepast, en zie je zelden dat het een 3e verdieping heeft, ook denk ik dat veel dingen prefab is, dit wil zeggen dat er bijv. al wanden in de fabriek gemaakt worden met ramen en deuren erin, het is dan een kwestie van de wanden rechtop zetten, aan elkaar koppelen en dan staat er zo een huis, in principe kun je alles al op maat maken.
Wij zien immers ook niet alles, en bij zo`n strakke planning hoort ook een goed georganiseerde uitvoering, en geloof me maar dat een werkdag daar meer dan 8 uur per dag is.
Voordeel van de houtskeletbouw bekleed met gipsplaten is uitgaande dat de basis net zoals bij ons al in de vloer zit dat meteen het leidingwerk geplaatst kan worden, bij ons is het allemaal metsel- of lijmwerk, en komt de loodgieter en elektricien pas als de sleuvenfrezer is geweest, en die komt pas als het huis er helemaal staat en het dak erop zit, hier kan al zodra er 1 wand geplaatst wordt begonnen worden met elektra en loodgieters werk voor zover dat nodig is, daarna de wanden gesloten kunnen worden en kan er al op erg korte termijn gedacht worden aan een afwerking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De huizen daar zijn van veel mindere kwaliteit als bij ons in Nederland.
In Amerika worden veel huizen van hout gemaakt. Dit gaat een stuk sneller. Bovendien hebben ze daar ook heel veel mensen rond lopen, en gaat het dus allemaal iets sneller.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En het duurt waarschijnlijk ook langer dan week. Niet alles is waar wat ze op TV vertellen. Hier niet en in de USA al helemaal niet. Alles voor de kijkcijfers!