Mijn warmaterleiding bonkt bij vraag van warmwater. Waar kan dat aan liggen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
11.1K

Antwoorden (5)

Hier zijn 2 mogelijkheden.
Er zit nog ergens lucht in de leiding of de boiler, dit zal dan ook geleidelijk weggaan of u kan alle aftappunten vol open zetten om die kwijt te spelen, zet wel eerst de temperatuur op minimum om geen energie te verspelen.

Een 2e mogelijkheid is dat er een lange leiding uitzet en plots los springt ergens in de muur of onder de grond.
Hier kan u maar weinig aan doen en ook dit zal op zeer lange termijn wel verbeteren omdat die uiteindelijk wel vrij zal komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je hoort is waarschijnlijk het uitzetten van de leiding.
De leiding wordt doordat hij opwarmt iets langer. Als de leiding strakke doorvoeren heef of een beetje klem zit in de doorvoer door de muur of vloer, gaat hij daar kraken.
Spuit op de doorvoer of overal waar je leiding vast zit wat kruipolie of smeermiddel.
WD-40 is een goede kruipolie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga even naar een cv zaak. Mogelijk dat je een zgn buffer in de aanvoerleiding kunt plaatsen. Deze vangt de krimp/uitzet op,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even iemand laten kijken die er verstand van heeft, deze zal er waterslagdemper tussen zetten . dan is het probleem verholpen. Geluid komt vaak voor door kraan snel open en dicht te draaien of bij een afwasmachine of wasmachiene die steeds met korte tussen pose water moet toevoeren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit komt omdat de leiding zich uitzet door het warme /hete water wat er doorloopt. Mogelijk komt de leiding ergens tegenaan. Je kunt dit vervolgens proberen op te lossen door op die plek een oude doek o.i.d. tussen te plaatsen.