Ik ben net verhuist van particuliere huur woning en heb de eindrekening gekregen van Eneco. Ze hebben de Geiser huur aan mij doorberekend. Klop dit?

De kosten van de Lease Geiser moet de verhuurder toch betalen? Weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

In het algemeen betaalt de huurder de huur voor de geiser. In de huurovereenkomst kan echter ook overeengekomen worden dat de huur voor de verhuurder is. Misschien kun je dus nog iets vinden in de huurovereenkomst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het reageren.
In de overeenkomst staat dat de huurder de plicht is. Maar ja, dat contract heeft hij zelf gemaakt. Wat zijn de wettelijke regels hierover? Deze verhuurder heeft afstand genomen voor alle grote objecten dat aanwezig zijn in die
woning.
Dat moet niet.
Daar is geen wet voor.

Dat staat in de huurovereenkomst, het huurcontract of wat voor document dan ook.

Als het een sociale woning betrof kon je nog terecht bij de Huurcommissie, maar niet voor een particuliere huurwoning.

"Ook kunnen we in de meeste gevallen geen uitspraak doen over geliberaliseerde (vrije sector) woningen."

Dus kijk je huurcontract er even goed op na.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het reageren.
In de overeenkomst staat dat de huurder de plicht is. Maar ja, dat contract heeft hij zelf gemaakt. Er moeten wel wettelijke regels zijn denk ik? Deze verhuurder heeft afstand genomen voor alle grote objecten dat aanwezig zijn in die woning. Het gaat om een huisbaas. Ik heb in het verleden gebruik gemaakt van de huurcommissie,. Maar dit is achteraf gebeurt. Dit kan altijd juridisch aanvechten als ik goed in mijn recht zit? Ik ben momenteel informatie aan het zoeken.
Ja dat kan kloppen,er zijn verhuurders waarin het in het huurcontract staat opgenomen dat de geiserhuur voor rekening van verhuurder is,maar er zijn ook huurcontracten waarin dit niet staat en de huur gewoon voor je eigen rekening is,inclusief het onderhoud.
Het maakt niets uit of het een woning van een particuliere verhuurder is of van een woningstichting.