Hoe kan het dat een waterbed kan gaan klotsen?

We hebben sinds ongeveer een jaar een nieuw waterbed. Ik heb het idee dat deze sneller gaat klotsen dan onze vorige. Hoe kan er lucht in het waterbed onstaan?

Toegevoegd na 8 minuten:
We hebben twee aparte matrassen. Die van mijn partner klotst ook niet zo snel als mijn matras. Volgens mij partner komt dat omdat ik niet stil lig. Daar geloof ik niks van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
4.3K

Antwoorden (5)

Dat is het gevolg van anaerobe bacteriën die leven in het milieu van een waterbed en de afvalstoffen van die anaerobe bacteriën is een gas... Dat bouwt op en op als je er niets aan doet, dus er zal gas ontwikkelen... Bubblestop doodt die bacteriën en dan blijft het lang comfortabel, zonder klotsen ...

Toegevoegd na 11 minuten:
Dat het steeds sneller gaat klotsen kan heel goed kloppen, alle leven vermenigvuldigt zich... Ook die anaerobe bacteriën...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat komt omdat er in het water zuurstof zit en door in je bed te woelen en te draaien komt dit naar de oppervlakte dus gewoon je bed ontluchten met de speciale pomp die je erbij hebt gekregen en na verloop van tijd is het over
en gebruik je ook anti alg dit moet om het half jaar aan het water worden toegevoegd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We ontluchten iedere keer. De matras van mijn partner heeft veel minder snel geklots dan die van mij. Sinds we een nieuw waterbed hebben is dat geklots veel meer.
Wij hebben in het verleden ook een waterbed gehad.
Als hij gaat klotsen, wil dat zeggen dat er lucht in zit, als het goed is heb je bij je luchtbed een ontluchter gekregen.
Dat was in ons geval een blauwe buis, met daarin een soort van ventiel.
Door deze op het vulgat te draaien duw je vanaf het hoofdein de lucht eruit,let wel op dat hij er goed op zit, net zolang dat je niks meer uit het ventiel hoort komen.
Vooral met een (vrij) nieuw bed, heb je er in het begin regelmatig last van.
Het heeft niks te maken met of je veel draait of stilligt.
Als je er erg veel last van blijft houden zou ik naar de winkel terug gaan, wij hebben toen en ander 'matras' gekregen.
Laat je niet met een kluitje het riet in sturen hoor, het gaat niet vanzelf over..

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je het vugat weer sluit, druk dan eerst het waterniveau tot aan de opening, en sluit dan de dop.
Anders krijg je weer valse lucht er in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met het gebruik van het waterbed zijn we na zo'n 10 jaar wel bekent ;-) maar bedankt voor je tips. Het zou dan misschien inderdaad zo kunnen zijn dat mijn matras niet goed is. Het is anders wel raar dat die van mij veel eerder weer klotstdan die van mijn man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, gewoon even terug gaan, daar zijn ze te duur voor :)
door de stabieliteit van het water.
in de waterzak van het bed.
door er meer water in te doen verhoog je de druk waardoor het meer weerstand wordt geboden en minder
beweegd/klotst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, inderdaad dat klopt niet, hangt af van de luchtdoorlatendheid van het vinyl, de gebruikte conditioner en je lichaamsvocht.