Welke haag is bestand tegen strooizout en kan ik laag houden ?

Onze voortuin grenst aan de weg.Op deze weg word in de winter rijkelijk gestrooid met zout.Er stond altijd een laurierheg maar deze hebben we gerooid omdat hij te breed werd en er zaten lelijke/dode plekken in vanwege het zout.Welke haag kan ik planten zodat mijn tuin beschermd word tegen al dat zout,maar die niet zo hoog word dat we er niet meer overheen kunnen kijken en die goed bestand is tegen zout ?

Misschien nog andere ideeën ook i.p.v. een haag ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.9K

Het beste antwoord

U zou een viburnum kunnen proberen, die is bladhoudend en heel sterk (staat bij mij ook langs de kant van de weg én heeft te maken met zeewinden. Een viburnum snoeien kan prima, maar wel in het voorjaar, anders zitten er in het najaar geen bloemen aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb even gegoogled en dat ziet er erg mooi uit.
Als ik deze plant in het voorjaar erg kort snoei bloeit hij dan nog steeds ? (ik wil hem niet hoger dan een meter)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, zo'n tot zo'n 50/60 cmkan hij prima gesnoeid worden en blijven de bloemen komen. (Ik zie dat bij mijn zoon, die van mij is hoger)

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een haagje van een den?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt toch den haag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je. Een beetje humor is wel zo prettig.
Dat is heel moeilijk om zo maar te beantwoorden, de grondsoort, natte of droge grond, een beetje zout of juist veel zout en hoe veel is dan veel?
Kijk in je omgeving naar de zelfde situatie als bij jou, kijk welke hagen er wel goed groeien, dan weet je zeker of je een goede keus maakt.
Maar een leuk hekje, mooi bruin gebeitst, staat ook goed, en hoef je niet te knippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het lastig wordt, veel planten en heggen hebben last van het strooizout. Er zijn enkele bomen die er wel goed tegen kunnen zoals de fraxinus nana, maar dan heb je wel een boom en ik denk niet dat dat de bedoeling is.
je kunt verder nog denken aan een afrastering van kastanjehout, dat schijnt goed tegen extreme weersomstandigheden te kunnen en ook tegen zout.
Je ziet ook in de duinen bij de zee hekwerken van kastanjehout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Berberus
Rimpelroos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb even gegoogled,de Berberis heeft flinke stekels en vind ik daarom niet zo geschikt.De Rimpelroos heeft ook doorns en moet eigenlijk op zanderige grond.Wij hebben kleigrond.Bedankt voor je antwoord.
rozenbottel, kun je ook wel aardig een haag van maken.