Waar zitten de verschillen in prijs bij aanschaf zonnepanelen? Hoe vind je een betrouwbaar adres?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Je had ook kunnen vragen waar de prijsverschillen bij de aanschaf van een auto zitten, daar is het namelijk duidelijk: merk, grootte, pk's, mogelijkheden en dergelijke.

Bij zonnepanelen zijn die verschillen er ook:
wie is de fabrikant (Europees of Chinees?)
wat is het vermogen?
verwachte levensduur?
en dergelijke.

Om een betrouwbaar adres te vinden zou ik eens in mijn omgeving kijken naar mensen die al zonnepanelen hebben en die naar hun ervaringen vragen. Neem ook eens contact op met je energieleverancier, ook in verband met de prijs die je krijgt voor de energie die je "over hebt".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De panelen zijn veruit de grootste kostencomponent. Er zijn verschillende soorten panelen: mono- en polykristallijn, en zogenaamde dunne film panelen. Prijsverschillen ontstaan door de manier van produceren, de herkomst en kwaliteit van de toegepaste onderdelen en de afwerking.
In bron 1 een programma waarmee u kunt bekijken wat voor soort paneel het beste bij uw huis past.
In bron 2 een 'rekenhulp terugverdientijd' als u zonnepanelen zou aanschaffen.