Wat moet ik doen met de achtergebleven spullen van mijn ex huurster?

Mijn ex huurster heeft 3 big bags met kiezels op mijn oprit laten staan. Ze ging ze direct komen halen maar staan er al een hele week. Ook heeft ze niet alle sleutels afgegeven bij de sleuteloverdracht (bos sleutels vergeten met snel te zijn) en ging ze wel in mijn brievenbus droppen (ook niet gebeurt).Ze reageert niet op mijn telefoontjes en emails. Wat moet ik nu met die big bags doen voor mijn deur. Moet ik die laten staan of mag ik die zelf uitstrooien. Ze staan serieus in de weg. Alvast bedankt voor de reacties"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou me wat meer zorgen maken over de niet afgegeven sleutels, tenminste, als er sleutels van de buitendeur bij zitten. Het is wellicht niet onverstandig om de sloten te veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sowieso sloten vervangen, want sleutels zijn goedkoop na te maken.

Het beste antwoord

Je hebt dus haar mailadres. Je zou een mailtje kunnen sturen met daarin een bepaalde tijd dat ze haar spullen kan komen halen. Bijvoorbeeld: ik geef je tot 9 oktober 2012 (wel een redelijke tijd nemen) om je spullen te komen halen, zo niet dan verwijder ik ze zelf.

Dit mag wettelijk. Dus als ze daar later op terug komt dan heb je bewijs (van je gestuurde mailtje) en ben je ingedekt. En jij bent van de rommel af.

Of ze haar mail leest is aan haar. Jij hebt dan je plicht gedaan. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit klopt maar met dat termijn. Wat is een goede termijn in de verkeersopvatting van kiezels weghalen en sleutels droppen. Ik zou hierbij een brief sturen of een email. Met daarin dat je eist de sleutels terug te krijgen en dat de kiezels opgehaald moeten worden. Dit met een termijn van max 1 - 2 weken. Zorg dat je de email bewaard.
Wanneer diegene naar de rechter stapt sta jij behoorlijk sterk met het bewijs dat je haar in gebreke heb gesteld als ware. en haar zo nog een kans hebt gegeven om het op te halen. Maar verder is het antwoord van lon07 goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stuur een mail met leesbevestiging!
Pas dan weet je zeker dat de mail is gelezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Jossie: hoezo is verder mijn antwoord goed. Volgens mij zeg jij hetzelfde als ik. Welk punt bedoel je dat anders is? Snap je niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hartelijk dank voor de hulp vriendelijke groeten

Andere antwoorden (2)

Je kan als je via een email programma een email verzend om een ontvangst en een leesbevestiging vragen. Dan weet je zeker dat de mail is aan gekomen en gelezen is.

Daarnaast zou je in de mail ook kunnen melden dat de kosten van het verwijderen voor de ex-huurder zal zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste mensen gebruiken volgens mij Hotmail. Daar kan dat bij mijn weten niet. Als dat wel kan graag even laten weten, lijkt me ook wel handig.
Ze staan er al een week, dus zij heeft een mondelinge overeenkomst gebroken.
Als de emails die je tot nu toe gestuurd hebt duidelijk zijn, dan zou ik de big bags per direct weg halen, of weg laten halen, uitstrooien of verkopen.

Eventuele kosten kan je van de borg inhouden.
Maar als je ze gratis op marktplaats zet dan weet ik bijna zeker dat iemand ze deze week nog komt ophalen.

Hetzelfde geldt voor de sleutels, sloten vervangen en kosten inhouden van de borg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem is bij een mondelinge afspraak dat het vaak een welles/nietes verhaal wordt. Het beste is een mondelinge afspraak te bevestigen met een schriftelijke verwijzing in een email of brief. In dit geval is het verstandig, zeker als je de kosten wil verhalen, om toch een email te sturen met een verwijzing naar de mondelinge overeenkomst. Zo dek jij je zelf in tegen een eventuele claim dan je de goedere van de ex-huurder zomaar heb verwijderd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal met je eens,
daarom zei ik ook: "als de emails .... duidelijk zijn, dan.."