Wat moet ik doen met de achtergebleven spullen van mijn ex huurster?

Mijn ex huurster heeft 3 big bags met kiezels op mijn oprit laten staan. Ze ging ze direct komen halen maar staan er al een hele week. Ook heeft ze niet alle sleutels afgegeven bij de sleuteloverdracht (bos sleutels vergeten met snel te zijn) en ging ze wel in mijn brievenbus droppen (ook niet gebeurt).Ze reageert niet op mijn telefoontjes en emails. Wat moet ik nu met die big bags doen voor mijn deur. Moet ik die laten staan of mag ik die zelf uitstrooien. Ze staan serieus in de weg. Alvast bedankt voor de reacties"

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je hebt dus haar mailadres. Je zou een mailtje kunnen sturen met daarin een bepaalde tijd dat ze haar spullen kan komen halen. Bijvoorbeeld: ik geef je tot 9 oktober 2012 (wel een redelijke tijd nemen) om je spullen te komen halen, zo niet dan verwijder ik ze zelf. Dit mag wettelijk. Dus als ze daar later op terug komt dan heb je bewijs (van je gestuurde mailtje) en ben je ingedekt. En jij bent van de rommel af. Of ze haar mail leest is aan haar. Jij hebt dan je plicht gedaan. Succes.

Je kan als je via een email programma een email verzend om een ontvangst en een leesbevestiging vragen. Dan weet je zeker dat de mail is aan gekomen en gelezen is. Daarnaast zou je in de mail ook kunnen melden dat de kosten van het verwijderen voor de ex-huurder zal zijn.

Ze staan er al een week, dus zij heeft een mondelinge overeenkomst gebroken. Als de emails die je tot nu toe gestuurd hebt duidelijk zijn, dan zou ik de big bags per direct weg halen, of weg laten halen, uitstrooien of verkopen. Eventuele kosten kan je van de borg inhouden. Maar als je ze gratis op marktplaats zet dan weet ik bijna zeker dat iemand ze deze week nog komt ophalen. Hetzelfde geldt voor de sleutels, sloten vervangen en kosten inhouden van de borg.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100