hoeveel vermogen moet een terrasverwarmer hebben om effectief te zijn op een balkon van 4M2?

Plus, hoeveel kost zo'n ding aan elektriciteit op jaarbasis? Gebruik enkel in de wintermaanden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil nog feller reageren.....mensen met terrasverwarmers zijn pure verspille.....En dan nog reageren met een "ik vroeg niet om jullie mening" degradeert je gelijk uit de huidige samenleving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je eens goed leest, zie je dat ik vraag om het verbruik. Daarbij kan ik zelf heel goed de overweging maken of dit een goed idee is of niet. Nogmaals, ik vraag niet om jullie mening, ik vraag om een aantal feiten. Dat je aangeeft dat ik hiermee 'degradeer uit de samenleving' is een duidelijke blijk van je tekort aan hersencellen en verder is je oordeel enkel gebaseerd op aannames. Succes met je leven...

Antwoorden (1)

Wil je bijdragen aan de opwarming der aarde?
waarom zou je in hemelsnaam een terrasverwarmer in de
winter willen gebruiken?
De toepassing is volgens mij om op kille voor- en na-jaarsdagen een beetje extra warmte geven.

Als je dan al wil roken op je balkon, gebruik een dekentje.
een sigaret kost al 20 cent, om daar nog 20 cent stroom bij te gooien!

Maar goed en wel:
ter antwoord, neem een gemiddelde terrasverwarmer:
kom ik uit op plm 2000 watt, (en dat moet genoeg zijn voor zo'n klein balkon, zelfs bij -20)
Een Kwh kost plm 21+ cent, dus dit apparaat kost je ongeveer 40-50 cent per uur+de aanschafprijs.
(maar is wel een totale verspilling)

Toegevoegd na 2 uur:
ter informatie, elke watt die 24/7 aanstaat (buitenlampen en andere zooi) kost ongeveer 2 euro/Watt per jaar!

Koop eens een verbruiksmeter!
echt een aanrader, ik heb binnen 1 jaar ongeveer 400 euro bespaart aan stand-by dingen!

Toegevoegd na 6 uur:
Nog een opmerking... zo'n verwarmer koop je een keer, en gebruik je daarna nauwelijks.
Ik heb ook eens zo'n ding gekregen van mijn buurman, met de gasfles nog half-vol....dus reken per nuttige gebruiksdag ook zeker nog een euro of 5-10 (qua aanschaf)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vroeg niet om jullie mening. Ik vroeg om het verbruik.