Ik heb een bank gekocht bij de Leenbakker. Er zit een fabrieksfout in, maar zij helpen mij niet. Wat moet ik doen?

Ik heb 1 september een bank besteld bij de Leenbakker (LB), 5 september binnen. Er blijkt een fabrieksfout te zitten waardoor 1 van de poten er niet goed op kon. Ik heb de dag na levering gebeld, hij zij dat er een week later iemand zou langskomen. Een week later... speciaal tijd ervoor vrijgemaakt, krijg ik een telefoontje van dat die kerel het gereedschap niet heeft om het te maken en de leverancier inschakelt (hij weet niet eens wat er aan de hand is). Leverancier zou contact met me opnemen in de komende week, zegt hij... is niet gebeurd.

Dus ben ik naar LB toegegaan, besproken met de manager, hij zegt dat hij ging kijken wat er aan de hand is en zou bellen. Nou ja, doet ie niet. Ik bellen, krijg ik te horen dat ze niks kunnen doen 'voor' maandag. Ik dus wachten... geen bericht. Ik weer bellen, krijg ik een jochie want de manager is bezig. Hij beweerde dat het helemaal niet eens een fout was en dat het zo hoorde (en ik voelde me op veel manier beledigd als klant, helemaal niet serieus genomen). Weer gebeld, zou doorsturen naar LB dichterbij.

Contact opgenomen met andere LB, zegt gister, vandaag komt er misschien iemand langs. Wordt ik gebeld, zegt dat ie niks kan doen omdat klacht nu bij leverancier is. (die 2-3 weken heeft).Dus hij laat het hoofdkantoor dat weten.

Ze komen hun afspraken keer op keer niet na. 4 dagen leveren, nu al 3 weken bezig en nog steeds niemand langsgekomen.

Dit is gewoon ontzettend slechte klantenservice en mij laten ze gewoon zitten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.7K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik zie dat leenbakkert aangesloten is bij Thuiswinkel Waarborg. Misschien dat je daar terecht kan met je klacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bellen naar het Hoofd kantoor. Daar rustig uitleggen vaak kunnen zij wel goed helpen.

Antwoorden (3)

Ik denk dat je naar de lb moet gaan en is flink boos moet worden , dat helpt meestal wel ( face to face)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(...)
U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. (...) U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.

De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen.

(...)
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. (...)

Let op
Ontbinding van de koopovereenkomst is een middel dat eigenlijk pas aan de orde komt als de verkoper niet kan repareren of vervangen. Of dat dit niet van hem gevraagd kan worden. Het uitgangspunt is dat u eerst recht hebt op kosteloos herstel of vervanging.

(...)
Wat moet ik doen als het product niet goed is?
Ga eerst terug naar de verkoper. U hebt met hem namelijk een koopovereenkomst gesloten. (...) Lukt dat niet?

Stuur een brief
Stuur een brief naar de verkoper. Hierin schrijft u uw klacht. Zet ook in de brief dat de verkoper binnen een bepaalde tijd het probleem moet oplossen. En wat u gaat doen als de verkoper zich hier niet aan houdt.

Doet de verkoper niet wat u aan hem hebt gevraagd? Dan kunt u één van de volgende dingen doen.

* Betaal niet totdat de verkoper een oplossing heeft gevonden. Dat kan alleen als u nog niet alles betaald hebt.

* Reparatie door een ander bedrijf
Laat het product ergens anders repareren. En zorg ervoor dat de verkoper de kosten hiervoor aan u betaalt. U moet de verkoper dan wel eerst een brief sturen. Hierin schrijft u dat hij nog een laatste kans krijgt om het product zelf te repareren. En dat u anders de kosten van de reparatie van hem terug wilt hebben.

*
Koopovereenkomst ontbinden
Ontbind de koopovereenkomst. Dan hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. U kunt niet altijd al uw geld terugkrijgen. (...)

Heeft het product maar een kleine fout? Bij een kleine fout kunt u de koopovereenkomst niet ontbinden. (...)

Is de verkoper aangesloten bij een branchevereniging die toegang geeft tot De Geschillencommissie? Of is de verkoper direct aangesloten bij De Geschillencommissie? Dan kunt uw probleem voorleggen aan deze commissie.

Is de verkoper niet aangesloten bij De Geschillencommissie? Dan kunt u naar de rechter gaan.
11 jaar geleden
Ik zou het gewoon naa LB terug gaan met de bank en het bon en mijn geld terug vragen. Gewoon eisen omdat je niet tevreden bent met het product.