ik kan gemeentegrond kopen met bestemming tuin/erf. ik wil daar een parkeerplaats op maken en moet daarvoor over de stoep. mag dit?

verschillende buren in de wijk hebben dit ook alleen de ligging van hun huizen is anders.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.7K

Antwoorden (3)

er zijn zoveel garages in een nieuwbouw waar je over de stoep moet rijden om bij je garage te komen. dus ik zou niet weten waarom dat verboden zou zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In feite maak je dan een nieuwe in- en uitrit aan de openbare weg. In de meeste gemeenten is daar een omgevingsvergunning voor nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft aan dat de bestemming van het stukje grond tuin/erf is. Om heel zeker van je zaak te zijn moet je het betreffende bestemmingsplan opvragen en bij de verklaring lezen wat er op de bestemming tuin/erf wel en niet is toegestaan. Het kan zomaar zijn dat dat niet 'parkeren van motorvoertuigen' beslaat. En vraag bij de gemeente na wat de beperkingen zijn betreffende het over de stoep rijden. Het is altijd beter je van tevoren te informeren dan achteraf geconfronteerd te worden met bepalingen.