Waarom zit bij de badkamer kraan de aansluiting van de doucheslang altijd onderop, terwijl de douchekop altijd hoger hangt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is dat niet zo...

Het beste antwoord

Als de aansluiting bovenop je kraan zat, zou er vervelende knik ontstaan in je slang. Op die plek gaat je doucheslang op den duur kapot en knijpt de watertoevoer af.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
logisch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou er een knik ontstaan? De douche kop hangt altijd boven de kraan, ofwel hoger. Waarom zou de slang dan een knik naar beneden maken? Tuurlijk, als de slang vele malen langer is dan nodig dan wel
AWM
14 jaar geleden
Ik heb altijd een slang gehad die te lang is. Is ook niet lekker als ie strak staat tussen kraan en douche.

Andere antwoorden (2)

Zodat er een soort van zwanehals ontstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar stel, je doet de aansluiting van de kraan niet onderop maar bovenop (ondersteboven dus) , dan nog krijg je een soort zwanehals..aangzien de slang dan onderop naar beneden 'valt' en de slang zelf als een soort zwanehals valt. (moeilijk te omschrijven wat ik bedoel, kun je het visualiseren?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de aansluiting zich aan de bovenkant bevindt, valt de slang naar beneden zodat daar een knik in kan gaan zitten (vooral bij plastic slangetjes gebeurt dat snel).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de slang lang genoeg is wel ja
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar komt nog bij dat bij plastic slangen de knik dan te scherp kan worden en de slang dicht geknepen wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er ontstaat dan inderdaad een zwanenhals, maar wat heb je daaraan? Een zwanenhals is alleen maar goed als waterslot, om de vieze luchten van het riool in het riool te houden.
naast de doucheslang kan je er ook nog een kraan aan doen voor het bad vol te laten lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het gaat om een badkraan, met alreeds een kraan voor het bad