Wat moet ik doen met een slimme muis in huis?

hij zit achter de vaatwasser en ik heb heb al gezien waar hij vandaan komt. ik heb al valletjes met pindakaas neergelegd maar daar loopt hij omheen.vraag me niet hoe want ik zet ze voor de ingangen van zn holletje en muizengif uit curaçao(dus nog sterker) hij eet en super veel van maar gaat maar niet dood. ook een broodje bleek...vindt ie ook vies. ik ben net een week geleden verhuisd en baal hier zo erg van!! help!

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik kan geen kat lenen van iemand of zelf 1tje kopen want die muis zit al volgestampt met gif.dus als ik een "leen kat" neem dan vermoord ik de muis en hun kat...

Toegevoegd na 22 minuten:
En ik ben heeeeeeel bang voor muizen..ik heb gisteravond een potje gejankt van de angst!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
3.6K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Koop een kat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je goed leest zie je dat dat niet meer kan... Je ogen gebruiken heervoldemo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat denk je van die muis dan. Die piept al 3 weken van angst.
Had zich verheugd op een leuke huis genoot.. Maar krijgt een moordzuchtige, huilende griet in zn maag gesplitst. Dacht ie lekkere hapjes te krijgen... Maar al snel ruikt ie dat zij hem probeert te vergiftigen. Uit beleefdheid eet ie om het gif heen... Alleenmaar om "haar" niet verder boos te maken.
Het lastig, maar hij doet zn best om haar te tolereren.. Maar ze maakt het hem niet makkelijk
;-)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Studentje57, gebruik zelf je ogen! want je kan zien dat mijn reactie 26 minuten geleden geplaatst is en dat de toevoeging na 22 is gedaan.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik bedoel, dat de toevoeging 22 minuten geleden is gedaan, dus 4 minuten na mijn reactie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer een ander merk gif, voor het gif wat jij geeft is hij imuum.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ving vroeger muizen in een lange laars met wat lekkers erin, maar dan moet je erbij blijven zitten en jij bent bang
dus dat lukt niet.
Er bestaan ook vallen met een deurtje dat dichtklapt als hij achterin het kooitje iets lekkers gaat pakken.

Het beste antwoord

Dan werkt er maar een ding. In je ongeving even kijken waar je een kat kan lenen. Eentje die muizen vangt..
Ben je er in een week vanaf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
heb je er overheen gelezen dat de muis al flink wat gif heeft gegeten?
heel slecht plan dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de muis al zoveel gegeten heeft en niet dood is. Heeft die netjes om het vergif heen gegeten.
En je heb ook speel katten die eten niet ... Die knuffelen ze dood... Hihihi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een kat is idd de beste oplossing en als deze muis dood is dan schaf ik een maatje aan

Andere antwoorden (2)

Plaats een emmer op zo'n manier dat de opening van de emmer gelijk staat met een tafel of aanrechtblad, o.i.d. Zet de emmer dus bijvoorbeeld op een krukje. Doe in de emmer iets wat de muis niet kan weerstaan een sterk ruikt. Hopelijk gaat hij dan wel in de emmer maar kan hij er niet uitspringen. De emmer moet dus niet te klein zijn.
Een andere manier: leen even een kat van iemand en laat de kat een tijdje bij je binnen. De geur van de kat is voor een muis al genoeg om op de vlucht te slaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
De muis daarna wel loslaten in de wijde wereld.

Er zijn ook electronische muizenverjagers te koop die met
hoogfrequentie-geluid werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
en wat als de kat de gifmuis vangt en opeet?
slecht plan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan maar de electronische muizenverjager
Valletjes met stukje kaas leggen. Hoe groot de.muis is zo groot moet ook valletje zijn. Als je muizengif neerlegt dan met je ook een bakje water erbij leggen zodra de muis gif heeft gegeten door het water zet het gif op en daardoor stikt de muis.