Welk vulgewicht is beter bij een dekbed van ganzen dons?

Ik wil een 4 seizoenendekbed kopen. Ik ben al uit het materiaal namelijk ganzendons (diervriendelijke dan wel).
Nu snap ik alleen niks van het vulgewicht. Wat is nou beter, hoe hoger het vulgewicht hoe beter of hoe kleiner het vulgewicht hoe lichter en beter?

Ik heb interesse in het dekbed van de V&D en deze van de Wehkamp. Die van de V&D is iets goedkoper terwijl het vulgewicht een stuk hoger licht. Dat snap ik niet helemaal.
Wie kan me een passend advies geven?

Alvast erg bedankt!

Dekbed V&D: http://www.vd.nl/wonen/slaapkamer/dekbedden/v-en-d/ganzendons-4-seizoenen/g3001964.html?fhquery=sitetype%3Dweb%26fh_secondid%3Dg3001964%26fh_lister_pos%3D3%26fh_location%3D%252f%252fcatalog01%252fnl_NL%252fcategories%253c%257bcatalog01_wonen%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_wonen_wonen_slapen_beddengoed%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_wonen_wonen_slapen_beddengoed_wonen_slaapkamer_dekbedden%257d%26fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_refview%3Dlister&from=overview

Dekbed Wehkamp:
http://www.wehkamp.nl/wonen-slapen/dekbedden-kussens/dekbedden-kussens/donzen-4-seizoenen-dekbed-optimaal-comfort/C28_8G3_8G3_428406/?KW1=570476&KW6=33923&PRmin=5&PRmax=250&F=1,2,6,17&SM=0

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
paulus811
11 jaar geleden
Goed te lezen dat je kijkt of het diervriendelijk geplukt is, +1 punt voor goeie vraag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat dacht ik ook meteen.
En nou maar hopen dat het ook echt klopt....
ik heb een keer gezien hoe ganzen 'geplukt' worden. Levend en wel, om de paar weken. Het is te gruwelijk voor woorden.
Persoonlijk zou ik het risico nooit nemen, als staat er 100 keer op het product dat het diervriendelijk is.
Ik zou geen oog dichtdoen.
Dan maar en andere vulling...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het fijn vinden'om naast het diervriendelijk waar ik voor sta en zeker naga voordat ik er één aanschaf, tevens inhoudelijk een reactie te krijgen op de vraag waar het om draait..

Antwoorden (1)

Het vulgewicht ligt inderdaad stukken hoger bij de V&D.
Hoe hoger het gewicht, hoe warmer het dekbed is. Dons is sowieso al warm! Ook is de lucht tussen de veertjes hetgeen wat isoleert. Teveel dons is dus niet goed.

het prijsverschil kan te maken hebben met de kwaliteit van de tijk, maar ook de diervriendelijkheid!

Dus: als je een koukleum bent het zwaardere dekbed kopen, anders juist het lichte!