Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is woon(overlast) wat bij een politiescreening uit je dossier zou komen waardoor je geen woning krijgt? is dat oa ook alcohol nuttigen op straat

mijn vriend en ik willen gaan samen wonen, tevens is hij ook dakloos omdat zijn moeder dr huis uit is gezet.
bij ons in Spijkenisse en rotterdam wordt je gescreend door politie alvorens je de woning krijgt toegewezen,
op criminaliteit en (woon)overlast.
mijn vriend is wel regelmatig door de politie geregistreerd in zijn dossier doordat hij een boete heeft gehad voor oa alcohol nuttigen op straat, wildplassen, zwartrijden en poortjes openbreken bij metro om er dus door te kunnen.
valt dit ook onder overlast? waardoor wij nu dus geen woning toegewezen zouden kunnen krijgen...?
dit is ongeveer nog maar een jaar geleden.
toen hij nog met zijn moeder samen woonden ongeveer 8 jaar geleden is er ook een keer een brief geweest van de verhuurder omtrent overlast.
hij had vaak ruzie met zijn moeder daardoor dus.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
718

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

zou best kunnen dat je geen woning krijgt toegewezen.
alles bij elkaar genomen wat je nu vertel, dat zal voor een woningcorporatie genoeg informatie zijn, dat ze er vanuit kunnen gaan dat ze problemen gaan krijgen met zo,n huurder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De reden van weigering moet direct woongerelateerd zijn. Dus daar kan een woning niet op geweigerd worden. Overigens is het maar in uitzonderlijke gevallen toegestaan om gegevens tussen politie en woningcoorporaties uit te wisselen. En de potentieele huurder moet daarvan op de hoogte gesteld worden.Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding