Hoe kan je een vogelnestje conserveren?

Een maand geleden is er een vogelnest uit een boom op de grond gevallen, wel helemaal intact.
Nu een maand binnen: de klei valt eruit en sommige takjes laten los.
Is er een methode om dit tegen te gaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.4K
jc54
8 jaar geleden
Waarom zou je dat willen? n de natuur valt zo'n nestje in de winter ook vaak uit elkaar door regen, sneeuw en/of vorst. De meeste vogels maken in het voorjaar weer een nieuw nest.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het een hygiënisch nestje is is het leuk om te bewaren! Dikke lagen secondelijm erin? Dat zie je bijna niet maar het word wel een onverwoestbaar nestje. Je kan er ook draad rondom binden met een naald, maar dat veranderd het uiterlijk. Hoe dan ook, dit word een kunstwerk. Misschien kan je er daarna klei in verwerken zodat het een kom word voor een kaarsje? Allemaal afhankelijk van hoe het nest eruit ziet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@jc54 Ik neem aan als decoratie. Zoals het conserveren/drogen van vruchten, zodat je ze ten toon kan stellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@jc54: het gaat om decoratie, niet voor hergebruik voor vogels in het voorjaar :-) @Mb9: het is een kunstwerk op zich, práchtig gewoon! Secondelijm is een optie denk ik. Dank!
dudemeister
8 jaar geleden
ik zou hem frituren
delicatesse in China
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
*Grinnik* :-)
Jammer dat je er geen antwoord van hebt gemaakt: dan was je nu 10 punten rijker geweest ;-)

Antwoorden (1)

Misschien werkt invriezen wel, en anders heb ik goede ervaringen met het conseveren van dingen door ze in te spuiten met een bus haarlak.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Invriezen lijkt me geen optie, omdat het proces na ontdooien toch weer door zal gaan.
Ik vraag me af of haarlak voldoende stevigheid biedt, omdat het gebruikte zand/aarde er nu uitvalt?