Hoe kan een slak in zijn schelp kruipen?terwijl op tekeningen duidelijk te zien is dat die vol zitten met organen. (zie als je slakkelichaam googled)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Een slak is niet compleet vergroeit met de schelp. Alleen achterin de schelp zit de slak vast aan de schel. Dat betekent dat de slak zich kan uitrekken, lang en dun maakt, en uit de schelp komt, waarbij de schelp niet meer compleet 'vol' is.. Als hij zich samentrekt wordt hij kort en dik; vult dan de gehele schelp en verdwijnt er compleet in.